مخالفت دوباره حماس با تعویق انتخابات در فلسطین

جنبش حماس بار دیگر مخالفت خود را با هر گونه تعویق انتخابات در فلسطین اعلام کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) رسما مخالفت خود را با طرح تعویق انتخابات یا لغو آن اعلام و تاکید کرد به هیچ وجه از چنین موضوعی حمایت نمی‌کند.

بر انی اساس، حماس افزود: تعویق و لغو انتخابات را رد می‌کنیم و معتقدیم راه حل، نشست ملی برای گفتگو درباره سازوکار برگزاری انتخابات در قدس است.

در همین حال، محمود مرداوی، عضو کادر رهبری جنبش حماس بر ضرورت برگزاری انتخابات پارلمانی فلسطین در موعد مقرر تاکید کرد و به تعویق افتادن انتخابات را مردود دانست و گفت اگر انتخابات به تعویق بیفتد دیگر برگزار نخواهد شد.

شبکه تلویزیونی العربی در گفتگویی با محمود مرداوی مسئله برگزاری انتخابات پارلمانی فلسطین یا به تعویق افتادن آن را مورد بررسی قرار داد و از وی پرسید حماس تا روز پنج شنبه چگونه می‌تواند برای جلوگیری از به تعویق افتادن انتخابات اعمال فشار کند؟ وی پاسخ داد: حماس تا این لحظه بنا را بر این گذاشته است که انتخابات روز بیست و دوم ماه مه برگزار می‌شود و هیچ اتفاق جدیدی هم نیفتاده است و به خبر‌هایی هم که اینجا و آنجا درز می‌کند اهمیتی نمی‌دهیم، ولی موضع ما کاملا روشن و قاطع است و هیچ کس اعم از خبرنگاران، کارشناسان یا سخنگو‌ها نباید در درک موضع حماس دچار اشتباه شوند.

وی افزود: موضع حماس در قبال به تعویق افتادن انتخابات کاملا شفاف است و فراتر از آن، به تعویق افتادن انتخابات را به منزله تعطیل آن می‌داند و معتقد است اگر انتخابات به تعویق بیفتد، دیگر برگزار نخواهد شد و اگر آنگونه که گفته می‌شود و شایع شده است، رژیم اشغالگر مانع از برگزاری انتخابات شود به این معناست که این رژیم در جزئیات امور ما دخالت می‌کند و اگر یک بار زمام امور را به این رژیم بدهیم چه کسی تضمین می‌کند که این مسئله در آینده تکرار نشود. ما به صراحت اعلام کردیم که گفتگو برگزار کردیم و به توافق رسیدیم و مردم هم برای انتخابات ثبت نام کردند و ۳۶ فهرست انتخاباتی هم تشکیل شده است که به نوبه خود نشان دهنده اهمیت انتخابات و وجود رقابت شدید است؛ بنابراین هیچ توجیهی برای به تعویق افتادن انتخابات وجود ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار