وجود۴۵۸ پروژه فعال نوسازی مدارس در سراسر کرمان

مدیر کل نوسازی مدارس استان کرمان از وجود ۴۵۸ پروژه فعال نوسازی مدارس و تحویل تعدادی از آن‌ها تا مهر ماه امسال، خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سید محمد واعظی نژاد مدیر کل نوسازی مدارس در نشست با حمید شهسواری مدیرکل امور دارایی استان کرمان از رشد اعتبارات طی پارسال خبر داد و گفت:در سال ۹۹ مبلغ ۲۴۰ میلیارد تومان اعتبارات دولتی ملی داشتیم که با این اعتبارات و اعتبارات خیرین ۳۰۰ پروژه نیمه تمام، فعال شد و به کمک خیران و تزریق اعتبارات ملی و استانی توانستیم تعداد زیادی پروژه جدید را تحویل آموزش و پرورش بدهیم.

واعظی با اشاره به اینکه اعتبارات و کمک‌های خیران نیز کمک شایانی در رشد و توسعه فضا‌های آموزشی داشته است، افزود: ۲۵۰ میلیارد تومان کمک خیران را طی سال گذشته تاکنون داشته ایم که عملا با اعتبارت دولتی سر جمع با حدود ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار دولتی و خیری توانستیم ۴۵۸ پروژه را در سراسر استان فعال کنیم و در مهر ۱۴۰۰ تعداد زیادی پروژه تحویل آموزش و پرورش می‌شود که کم سابقه و بی نظیر است.

اوهمچنین تصریح کرد: تسریع در ساخت و توسعه فضا‌های آموزشی، همچنان مجدانه به همت اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان در حال پیگیری و اقدام است.

حمید شهسواری مدیرکل امور دارایی استان کرمان نیز، بیان داشت: از مهم‌ترین ارکان توسعه در هر کشوری، مدرسه و امکان تحصیل است.

او افزود: با مدرسه و به طور کل با آموزش می‌توان بسیاری از مشکلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را برطرف کرد.

او با اشاره به اینکه آموزش و پرورش سنگ زیربنای توسعه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی هر جامعه است، گفت: مدرسه اولین قدم از نردبان آموزش است که بررسی عوامل موثر بر پیشرفت و ترقی در جوامع پیشرفته نشان می‌دهد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار