تاکید بورل بر استفاده از فرصت‌های موجود در جهت بازگشت واشنگتن به برجام

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تشریح موضوعات مطرح شده در نشست گروه ۷ بر استفاده از فرصت‌های موجود در جهت بازگشت واشنگتن به برجام تاکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به روند مذاکرات و موضوعات مطرح شده در نشست کشور‌های عضو گروه ۷ که در لندن برگزار شد، پیامی را در صفحه شخصی خود در فضای توئیتر منتشر کرد و نوشت: گفتگو‌های مهمی درباره ایران و کره شمالی طی این نشست صورت گرفته است.

وی افزود: به‌عنوان هماهنگ‌کننده برجام خیلی خوشحالم که در این نشست حضور دارم. نشستی که درباره ایران و کره شمالی به بحث و گفتگو می‌پردازد.

بورل در ادامه بر لزوم استفاده از این فرصت در جهت حرکت به سمت بازگشت آمریکا به برجام و اجرای کامل آن تاکید کرد.

روز گذشته نیز، وزارت خارجه انگلیس با انتشار پیامی در توئیتر، از رایزنی درباره ایران در نشست آتی وزرای خارجه گروه هفت خبر داد.

براساس این بیانیه، قرار بود، وزاری خارجه گروه هفت درباره مسائل روزجهان که یکی از آن‌ها موضع ایران است، رایزنی‌هایی صورت دهند.

انگلیس نیز در این زمینه اعلام کرده است که مشتاق است درباره مبارزه با تغییرات آب و هوا و احیای توافق هسته‌ای با ایران، با دولت آمریکا همکاری کند.

نشست های مختلفی در وین در راستای بازگشت آمریکا و ایران به توافق برجام در حال برگزاری است که مبنای آن رفع کامل تحریم ها از سوی آمریکاست و تا به امروز طی مذاکرات غیرمستقیمی که صورت گرفته است، آمریکا نرمشی از خود در این راستا به نمایش نگذاشته است.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: برجام ، نشست گروه 7
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نااشنا
۱۸:۲۶ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
اروپائیها فقط بفکر بازگشت امریکا به برجام و ابروی از دست رفته امریکا هستند و در این میان حتی ذره ای بفکر منافع برجامی ایران نیستند و از پایمال شدن حقوق ایران ابائی ندارند.
آخرین اخبار