شرکت مردم در انتخابات نشانه اوج مردم سالاری دینی است

رئیس کل دادگستری استان همدان گفت: شرکت در انتخابات نشانه مردم سالاری دینی است و مشارکت آن‌ها در تعیین سرنوشت آینده کشوربی نظیر است.

محمدرضا عدالت‌خواه رئیس کل دادگستری استان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، انتخابات را مظهر حاکمیت قانون در کشور خواند و گفت: هیچ کس نباید خود را فراتر از قانون بداند، زیرا ملاک در کشور ما اجرای قانون است به همین دلیل نامزد‌ها باید با اجرای قانون، انتخاباتی سالم و پرشور برگزار کنند.

 او برگزاری مطلوب انتخابات را یکی از بزرگترین افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: در کشور ما تقریبا هر دو سال یک بار در عرصه‌های مختلف انتخاباتی برگزار شده است.

رئیس کل دادگستری استان همدان ادامه داد: در این انتخابات مردم به صورت مستقیم مسئولان را انتخاب می‌کنند که این میزان از مردم‌سالاری دینی و نقش آفرینی مردم در تعیین سرنوشت کشور در دنیا بی‌نظیر است.

عدالتخواه با تأکید بر اینکه شعار‌های انتخاباتی باید توام با عزت‌آفرینی، عاقلانه و حکیمانه باشد گفت: نامزد‌ها نباید برنامه‌های غیرقابل اجرا و بدون شناخت از ظرفیت‌ها و خلاء‌های حوزه خود و تنها برای کسب آراء به مردم ارائه دهند بلکه باید توقعات در حد مقدورات قانونی باشد.

او با بیان اینکه باید افراد در جهت رونق اقتصادی، جهش تولید و براساس بستر‌های موجود برنامه‌ریزی کنند، در ادامه انتخابات را مظهر حاکمیت قانون در کشور خواند و ابراز داشت: هیچ کس نباید خود را فراتر از قانون بداند، زیرا ملاک در کشور ما اجرای قانون است به همین دلیل نامزد‌ها باید با اجرای قانون، انتخاباتی سالم و پرشور برگزار کنند.

رئیس کل دادگستری استان همدان تبلیغات زودهنگام به ویژه در فضای مجازی، استفاده از امکانات دولتی و عمومی، دیوارنویسی، فریب و اغواگری در شعار‌های تبلیغاتی را از جمله جرائم پرتکرار در جریان انتخابات دانست و گفت: هدف اصلی از این تأکیدات و توصیه‌ها عدم تشکیل پرونده برای نامزد‌ها در دوران انتخابات است، اما در صورت بروز و احراز جرم به سرعت و بدون نوبت در شعب تخصصی انتخابات به آن رسیدگی خواهد شد.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.