با رعایت شیوه نامه های بهداشتی؛

امتحانات پایه نهم و دوازدهم حضوری برگزار می شود

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملایر گفت: با توجه به تاثیر امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم در هدایت تحصیلی و کنکور، آزمون دروس این دو پایه به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمدرضا بشری ,مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملایر در شورای آموزش و پرورش شهرستان ملایر با اشاره به اهمیت بحث آموزش و ارزشیابی پایان سال دانش آموزان و با توجه به شیوع کرونا اظهار کرد: با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و اتخاذ تدابیر مناسب برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و در پی برنامه‌ریزی قبلی وزارت آموزش و پرورش آمادگی برگزاری حضوری امتحانات نهایی را داریم.

او با بیان اینکه بحران کرونا و به تعطیلی کشاندن مدارس فرصتی برای بسترسازی برای آموزش مجازی شد بیان داشت: شبکه شاد حتی پس از بازگشایی مدارس نیز می تواند مکمل خوبی برای آموزش دانش آموزان باشد.

مدیر آموزش و پرورش ملایر با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد دانش‌آموزان شهرستان از ظرفیت نرم‌افزار شاد بهره‌مند هستند گفت: فرهنگیان با تشکیل کارگروه‌های تولید محتوا با تولید بیش از ۳ هزار و یکصد محتوا در دوره ابتدایی و ۲ هزار محتوا در دوره متوسطه از دانش‌آموزانی که به اینترنت دسترسی نداشتند غافل نشده و محتوای درسی را در قالب CD ، جزوات کاربردی و درسنامه، فیلم و پادکست تهیه و در اختیار دانش‌آموزان قرار دادند.

بشری ضمن تقدیر از همت فرهنگیان دلسوز و دغدغه ایشان نسبت به آموزش دانش‌آموزان ضمن تبریک هفته معلم اظهار کرد: استفاده از محتوای تولیده شده همکاران شهرستان در شبکه سراسری شاد و نیز در شبکه استانی در ایام همه‌گیری این ویروس باعث افتخار شهرستان است.

او در خصوص برگزاری امتحانات نهایی پایه نهم و دوازدهم گفت: با توجه به تاثیر امتحانات پایه های نهم و دوازدهم به ترتیب در هدایت تحصیلی و کنکور امتحان دروس این دو پایه به صورت حضوری و سایر پایه‌ها به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملایر با اشاره به برنامه‌ریزی‌های دقیق در خصوص حفظ دستورالعمل‌های بهداشتی در برگزاری امتحانات حضوری تصریح کرد: امتحانات رشته‌های انسانی، ریاضی و تجربی در یک روز و به صورت همزمان برگزار نخواهند شد و ۱۳ حوزه برای برگزاری امتحانات با رعایت دقیق فاصله‌گذاری هوشمند در نظر گرفته شده است.

بشری بیان کرد: تعداد یک‌هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز ملایری همزمان با سراسر کشور از تاریخ ۲۷ اردیبهشت تا ۲۴ خردادماه رأس ساعت ۸ صبح در امتحانات نهایی شرکت خواهند کرد.

او با بیان اینکه بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ دانش‌آموز پایه نهم در شهرستان مشغول به تحصیل هستند اظهار کرد: امتحانات پایه نهم دانش‌آموزان به صورت سراسری از تاریخ ۲۷اردیبهشت ماه تا ۱۹ خرداد و به صورت هماهنگ رأس ساعت ۱۰:۳۰ برگزار خواهد شد.

والدین و دانش آموزان نگران رعایت موارد بهداشتی در روز برگزاری آزمون نباشند

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملایر برای رفع نگرانی والدین و دانش‌آموزان از رعایت موازین بهداشتی در این امتحانات خاطرنشان کرد: حوزه‌های برگزاری امتحانات به صورت روزانه ضدعفونی و گندزدایی خواهد شد و دانش‌آموزان نیز با به همراه داشتن ماسک، دستشکش، بطری آب و نوشت افزار شخصی در جلسه امتحان حاضر می‌شوند.

بشری با بیان اینکه برای هریک از حوزه‌های برگزاری یک نفر مراقب سلامت به عنوان ناظر بهداشتی تعیین شده تا دستورالعمل‌های بهداشتی را پیگیر باشد گفت: در چیدمان صندلی‌ها فاصله دو متری رعایت شده است، دانش‌آموزانی که بیماری خاص و یا زمینه ای داشته باشند در مکانی ویژه از آن‌ها آزمون گرفته خواهد شد.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.