ترکیه عملیات تروریست‌های پ‌ک‌ک را خنثی کرد

ارتش ترکیه از خنثی‌کردن عملیات تروریست‌های پ‌ک‌ک در شمال عراق خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ارتش ترکیه امروز (یک‌شنبه) از خنثی‌سازی عملیات تروریست‌های پ‌ک‌ک و دستگیری ۸ تروریست در شمال عراق خبر داد.

این اقدام به‌عنوان بخشی از یک عملیات مشترک میان نیرو‌های مسلح در ترکیه و آژانس اطلاعاتی این کشور گزارش شده است.

هفته گذشته جنگنده‌های ترکیه با اعلام مقابله با عناصر «پ‌ک‌ک» چند ناحیه استان اربیل عراق را بمباران کردند. منابع امنیتی عراق اعلام کردند جنگنده‌های ترکیه روستای «بیرکم» از توابع ناحیه «سیدکان» در شمال اربیل و روستای «بیری» را مورد هدف قرار دادند.

پیش از آن «محمد البلدوی» نماینده فراکسیون پارلمانی صدیقون، از ساخت پایگاه نظامی در شمال عراق از سوی ترکیه در سایه سکوت دولت انتقاد کرده و گفته بود: «اعلامیه طرف ترک برای ایجاد پایگاه نظامی در شمال عراق اقدامی تحریک آمیز و به مثابه اعلام جنگ است.»

«سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه، در این باره اعلام کرد که منطقه «میتینا» در شمال عراق و در نزدیکی کوه‌های قندیل، از مهم‌ترین مقر‌های حزب کارگران کردستان به‌حساب می‌آید و منطقه‌ای راهبردی برای ترکیه به‌شمار می‌رود.

پس از بمباران هفته گذشته و به‌دنبال سفر هماهنگ نشده وزیر دفاع ترکیه به خاک عراق، وزارت خارجه عراق کاردار سفارت این کشور را احضار و سخنان وزیر کشور ترکیه در خصوص تصمیم این کشور برای ساخت یک پایگاه نظامی دائمی در شمال عراق را نیز محکوم کرد.

ترکیه از ۸ ژوئن (۱۹ خرداد سال ۱۳۹۹) حمله به شمال و مناطق اقلیم کردستان عراق را برای مقابله با نیرو‌های حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) آغاز کرد که تاکنون خسارت‌های مالی و جانی متعددی به‌همراه داشته است.

نیرو‌های ترکیه در عراق و سوریه عملیات فشرده‌ای را علیه حزب کارگران کردستان که آن را تروریست می‌داند، انجام می‌دهند و می‌گویند که این در پاسخ به حملاتی است که از سوی عناصر این حزب علیه آنکارا انجام یا برنامه‌ریزی شده است و ترکیه بیش از ۳ دهه در داخل و خارج کشور خود با آنان مبارزه کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار