ادعای جمهوری آذربایجان درباره حضور عناصر پ‌ک‌ک در صفوف ارتش ارمنستان

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان مدعی شد عناصر پ‌ک‌ک از سوریه به ارمنستان می‌روند تا با نیرو‌های جمهوری آذربایجان بجنگند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المصدر، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان مدعی شد گروهی از عناصر پ‌ک‌ک  در صفوف ارتش ارمنستان در حال جنگ با ارتش این کشور در در منطقه قره باغ هستند.

سرهنگ واگیو دارجاهلی، رئیس سرویس مطبوعات وزارت دفاع جمهوری آذربایجان دیروز در بیانیه‌ای به این موضوع اشاره کرده و مدعی شده بود: «طبق اطلاعات محرمانه‌ای که به دست آمده است در میان تلفات دشمن شمار زیادی از مزدوران سوری (عناصر پ‌ک‌ک) و سایر کشور‌های مختلف خاورمیانه به چشم می‌خورد اما دشمن به دلیل عدم ثبت نام آنها، وجود چنین مزدورانی را پنهان می‌کند.»

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان جزئیات بیشتری در این خصوص ارائه نداد. با این حال، هفته گذشته نیز رسانه‌های ترکیه ادعا کردند، مزدوران پ‌ک‌ک از سوریه به ارمنستان می‌روند تا با نیرو‌های جمهوری آذربایجان بجنگند.

از سوی دیگر، ارمنستان نیز پیش از این مدعی شده بود ترکیه برخی مزدوران سوری را برای جنگ در جبهه آذربایجان به منطقه مورد مناقشه می‌فرستد.

از آغاز تنش و درگیری نظامی بین ارمنستان و آذربایجان، مقامات دو کشور درباره اعزام مزدور از سوریه و کشور‌های خاورمیانه‌ای اتهاماتی را علیه هم مطرح کردند. وردان توگانیان، سفیر ارمنستان در مسکو روز دوشنبه گفت ترکیه جنگنده‌هایی را از سوریه آورده است و آن‌ها وارد میدان جنگ قره باغ شدند.

درگیری‌ها میان نیرو‌های جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه قره باغ از روز یکشنبه آغاز شده و خبر‌ها حاکی از کشته شدن نیرو‌های ارمنستانی و آذربایجانی است.

از اوایل دهه ۱۹۹۰ آذربایجان و ارمنستان بر سر کنترل منطقه کوهستانی قره باغ درگیر شده‌اند. آخرین درگیری‌های مسلحانه در ماه ژوئیه آغاز شد و هر دو طرف تلفاتی را گزارش دادند.

گفته می‌شود در جدال ۳۲ ساله ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر مالکیت منطقه قره باغ تاکنون بیش از سی هزار نفر از مردم دو کشور کشته شده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۷ ۱۴ مهر ۱۳۹۹
کردها چیکار به ارامنه دارن؟
آخرین اخبار