سازمان ملل رژیم صهیونیستی را به خویشتنداری در قدس شرقی فراخواند

دبیرکل سازمان ملل با اشاره به درگیری‌های اخیر در قدس، تل آویو را به خویشتنداری حداکثری و احترام به حق آزادی تجمع‌های مسالمت آمیز فراخواند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل با اشاره به درگیری‌های اخیر در قدس از رژیم صهیونیستی خواست تا خویشتنداری کند و با احترام به حق آزادی از برخورد‌های خشونت‌بار با تجمع‌های مسالمت‌آمیز دست بردارد.

«استفان دوجاریک»، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در آخرین بیانیه‌ی این سازمان اعلام کرد: به شدت از وضع موجود در قدس نگران هستیم، اسرائیل باید بیرون راندن مردم فلسطین را از خانه‌هایشان متوقف کند.

او افزود: گوترش خواستار حفاظت از اماکن مقدس و احترام به آنهاست.

شورای امنیت سازمان ملل نیز تصمیم گرفته است تا در امروز (دوشنبه) طی جلسه‌ای درباره این تنش‌ها و اتمام آن به رایزنی بپردازد.

اتحادیه عرب نیز قرار است در روز سه‌شنبه میزبان نشستی در سطح وزرای این اتحادیه و به ریاست قطر به منظور بررسی جنایات رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی باشد.

در ادامه اقدامات جنایتکارانه، این رژیم نوار غزه را بمباران کرد و ارتش صهیونیستی اعلام کرد این بمباران در پاسخ به حمله راکتی از نوار غزه بوده است، رسانه‌های عبری نیز گزارش دادند به دلیل سقوط یک بالن انفجاری در اراضی اشغالی «سدیروت» حرکت قطار‌ها بین «بئر السبع» و «اشکلون» برای چندین ساعت متوقف شده است.

رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند این رژیم ۷ گردان ارتش و ۳ هزار نیروی پلیس را برای سرکوب مردم فلسطین در قدس و کرانه باختری اعزام کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار