اقامه نماز عید سعید فطر با رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی در فضای باز مساجد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از برگزاری نماز عید فطر فقط در فضای باز مساجد و مکان‌های برگزاری نماز خبر داد .

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، ابراهیم شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از برگزاری نماز عید فطر فقط در فضای باز مساجد و مکان‌های برگزاری نماز خبر داد و گفت : در این فضا‌ها نیز با ۵۰ درصد ظرفیت نماز عید برگزار می‌شود.

او با تاکید بر لزوم برگزاری نماز عید فطر در فضای باز گفت : در تمامی شهر‌های استان نماز عید فطر باید بصورت پراکنده در مساجد سطح شهر‌ها و روستا‌ها و در فضای باز برگزار شود.

او افزود: برگزاری نماز در فضای باز هم مشروط به این است که تعداد نمازگزاران ۵۰ درصد ظرفیت فضای موجود باشد.

شکیبا افزود: فضای برگزاری نماز باید حتما قبل و بعد از برگزاری مراسم شست و شو و ضدعفونی شود.

او ادامه داد: هنگام برگزاری نماز، هم نمازگزاران و هم عوامل انتظامات باید در طول نماز ماسک داشته باشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به ممنوعیت توزیع نذورات در مراسم نماز عید فطر گفت: باید به میزان کافی محلول‌های ضدعفونی کننده در محل برپایی نماز برای نمازگزاران تهیه شود.

او افزود: علاوه بر این جهت جمع آوری فطریه نیز باید از دستگاه کارت خوان استفاده شده و یا جهت جمع آوری پول نقد از جعبه‌های بسته استفاده شود.

شکیبا گفت: در برپایی این نماز هم توصیه اکید بر این است که نمازگزار حتما چادر، مهر و سجاده شخصی خود را همراه داشته باشند.

این مسئول با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی کامل در خصوص دستورالعمل های بهداشتی برپایی نماز عید فطر گفت: در همین راستا این انتظار هست که ائمه جماعات، رسانه‌ها و دستگاه‌های مختلف مانند اداره کل ارشاد، تبلیغات اسلامی و ... پای کار آمده و اطلاع رسانی همه جانبه‌ای در این زمینه داشته باشند.

برگزاری نماز عید سعید فطر

عباس سروری رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت : نماز عید سعید فطر، رأس ساعت ۸ صبح روز عید سعید فطر به امامت آیت الله علما نماینده، ولی فقیه دراستان وامام جمعه کرمانشاه در مقابل مسجد جامع کرمانشاه اقامه خواهد شد.

او از مردم مومن و روزه دار کرمانشاه خواست برای حفظ سلامت خود و دیگران فاصله گذاری فیزیکی و شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند و حتما ماسک زده و مهر نماز و زیرانداز شخصی به همراه داشته باشند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه افزود: ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی شهر کرمانشاه از ساعت شش صبح روز عید سعید فطر آماده سرویس دهی وانتقال نمازگزاران از شهرک‌ها و مناطق مختلف شهر کرمانشاه به محل اقامه نماز می‌باشند.

سروری با بیان اینکه نماز عید فطر به طور همزمان در فضای باز تمامی مساجد استان هم اقامه خواهد شد، افزود: به مساجد استان تاکید شده حتما دستورالعمل های بهداشتی را برای جلوگیری از انتقال بیماری کرونا و کمک به قطع زنجیره انتقال بیماری رعایت کرده و نماز عید فطر را در فضای باز اقامه کنند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.