کنعانی مقدم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

سفر ظریف به سوریه، تحکیم کننده روابط دو کشور است

کارشناس مسائل بین الملل گفت: سفر ظریف به سوریه می‌تواند تحکیم کننده روابط بین تهران و دمشق باشد.

حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در رأس هیئتی به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات سوریه به دمشق سفر کرد و با مقامات سوری از جمله با «فیصل المقداد» وزیر امور خارجه سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با ابراز خرسندی از دیدار خود از سوریه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری این کشور و خصوصا در شرایطی که آسیب پذیری رژیم صهیونیستی در برابر مقاومت حق طلبانه مردم فلسطین آشکار شده است، به مرور روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی پرداخت.

حسین کنعانی مقدم کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره سفر وزیر خارجه کشورمان به سوریه، گفت: سفر‌هایی که وزیر خارجه کشورمان به کشور‌های عربی داشتند، در این راستاست که  مباحثی در رابطه با مسائل سوریه خصوصا بحث انتخابات آتی سوریه انجام شود، همچنین ایران به عنوان یکی از ناظرین قانون اساسی سوریه ضرورت داشت که به این کشور سفر کند.

او افزود: این سفر می‌تواند تحکیم کننده روابط بین ایران و سوریه باشد، همچنین می‌تواند بخشی از ضربه‌ای که نوار صوتی منتشر شده به سیاست خارجی کشور و ظریف زده را ترمیم کند و شرایط را به وضع مطلوبی برساند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار