گزارش اولیه سانحه هواپیمای فوق سبک در اراک منتشر شد

سازمان هواپیمایی کشوری گزارش اولیه سانحه هواپیمای فوق سبک در اراک را منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، دفتر بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی گزارش اولیه سانحه سقوط هواپیمای آموزشی فوق سبک اراک که روز گذشته سقوط کرد را ارائه داد که به شرح زیر است:

پس از دریافت اطلاعات از وقوع سانحه یک هواپیمای آموزشی فوق سبک به علامت ثبت ۱۱۲۹-EP در فرودگاه اراک، تیم بررسی سانحه در محل سانحه به سرعت حاضر شده و گزارش اولیه سانحه ارائه شد.

هواپیمای فوق سبک از نوع فانتوم ساخت شرکت Courvus کشور مجارستان به عالمت ثبت ۱۱۲۹-EP و با مالکیت شخصی و بهره برداری به شرکت ساتراپ شایسته مهرگان در ساعت ۰۶:۱۰ به وقت محلی برابر با UTC ۳۶:۰۵ روز سه شنبه  ۲۱/۲/۱۴۰۰ با هدف انجام پرواز آموزشی از باند ۲۶ فرودگاه اراک به پرواز درآمده و بلافاصله خلبان درخواست بازگشت و فرود در فرودگاه نموده که در حین گردش هواپیما به سمت چپ (Wind Cross Left (احتمالا به حالت واماندگی (Stall) رسیده و پس از برخورد به زمین دچار سانحه‌ می‌شود.

گزارش اولیه سانحه هواپیمای فوق سبک در اراک منتشر شد

در این سانحه معلم خلبان پرواز با کد ملی به شماره ۲۹۹۱۲۵۳۳۸۲ با سن ۷۱ سال و دانشجو با کد ملی به شماره ۰۰۷۸۱۱۲۸۴۲ با سن ۳۵ سال به شدت مصدوم شده و بر اثر شدت برخورد جان خود را از دست می دهند.

متعاقب بروز سانحه پرسنل فرودگاه اراک مطابق با دستورالعمل اضطراری فرودگاه، نسبت به هماهنگی برای حضور تیم‌های اعزامی از شهر) دادستان، اورژانس، نیروی انتظامی و پزشک قانونی در محل سانحه اقدام شد و ضمن بررسی اولیه و تهیه صورتجلسه با مجوز دادستان، اجساد هر دو خلبان به پزشک قانونی اراک جهت انجام آزمایشات پزشکی و تشریفات قانونی انتقال یافت.

دفتر بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی کشوری با اطلاع واحد برج مراقبت فرودگاه اراک، نسبت به جمع آوری اطلاعات، هماهنگی با فرودگاه، مرجع قضایی مربوطه و تشکیل تیم بررسی سانحه اقدام کرده و سریعاً یک تیم کارشناسی به محل سانحه اعزام و اقدامات اولیه انجام پذیرفت.

با توجه مستندات سایت سانحه، لاشه هواپیما از سایت سانحه جمع‌آوری شده و به محل مناسب منتقل شد تا آزمایشات لازم روی موتور و سطوح کنترل فرامین صورت پذیرد.

گزارش اولیه سانحه هواپیمای فوق سبک در اراک منتشر شد

لازم به ذکر است که این هواپیما دارای اجازه‌نامه پرواز به شماره ۳۷۱۴ مورخه ۱۴۰۰/۰۱/۲۸ بوده و معتبر تا تاریخ ۱۴۰۰/۱۲/۲۵ و همچنین بیمه‌نامه شماره ۱۳۹۹/۵۱۰۴/۵۲۲۵/۲۵ شرکت بیمه حافظ است و بهره‌برداری از آن با انواع آموزشی، تفریحی، شخصی به تازگی در فرودگاه اراک شروع شده است.

بدیهی است گزارش نهایی بررسی سانحه پس از دریافت تمام مستندات و بررسی‌های کارشناسی متعاقبا ارسال خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: حمل ونقل ، هواپیما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار