رئیس جمهور روسیه و دبیر کل سازمان ملل در تماسی تلفنی خواستار پایان درگیری‌های رژیم صهیونیستی و فلسطینیان شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در گفت‌وگوی تلفنی بر ضرورت کاهش خشونت‌ها از سوی رژیم صهیونیستی تأکید کردند.

سفیر رژیم صهیونیستی در روسیه گفت: ما فقط در صورتی که طرف فلسطینی آماده برقراری آتش بس باشد، آماده آتش بس هستیم.

او تصریح کرد: مسکو می‌تواند برای حل و فصل منازعه با فلسطینی‌ها نقش میانجی ایفا کند.

در همین حال خبرگزاری فرانسه گزارش داد: رئیس جمهور روسیه و آنتونیو گوترش روز پنج شنبه در بیانیه‌ای مشترک از اسرائیل و فلسطینیان خواستند به درگیری نظامی که در هفته جاری میلادی آغاز شد پایان دهند.

کرملین در بیانیه‌ای بعد از تماسی ویدئویی میان پوتین و گوترش اعلام کرد: «با توجه به تشدید درگیری فلسطینی-اسرائیلی، اعلام شد وظیفه اصلی، توقف اقدامات خشونت آمیز در هر دو طرف و اطمینان خاطر از ایمنی جمعیت غیرنظامی است.»

رژیم اشغالگر قدس تاکنون ده‌ها ساختمان و خانه را در نوار غزه به ویژه شهر‌های غزه و خان یونس هدف قرار داده و ویرانی‌های زیادی به بار آورده است. مقاومت فلسطین نیز در پاسخ به این جنایات صهیونیست ها، اراضی اشغالی از جنوب تا شمال را آماج حملات گسترده موشکی و راکتی قرار داد که طی آن چند صهیونیست به هلاکت رسیدند و ده‌ها صهیونیست زخمی شده و خسارت‌های سنگینی به دشمن صهیونیستی وارد شده است. برای اولین بار موشک‌های مقاومت به شمالی‌ترین شهر‌های اشغالی رسیده و آژیر خطر حتی در الجلیل و مناطق دورتر از آن نیز به صدا درآمده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
اره یکم ماساژش هم بدین تا خشونت را با ده ها بمباران و آواره کردن ها کاهش دهد، چی فکر کردیدی گوترش ، این خوی آنان است که هفتاد و سه ساله ادامه دارد یعنی بیش از سن شما
آخرین اخبار