کشف ۱۱۰۰ شی تاریخی در کاوش‌های باستانی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: در کاوش‌های باستان شناسان در نقاط مختلف آذربایجان غربی، ۱۱۰۰ قلم شی تاریخی کشف شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، جلیل جباری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: تمام این اشیا کشف شده به موزه ارومیه تحویل داده شده است تا پس از ثبت در معرض دید عموم قرار گیرند.

او گفت: مستندنگاری از ۱۵۰ قلم اشیای تاریخی، تهیه شناسنامه برای ۵۰۰ قلم اشیای تاریخی، ثبت ۳۷۰ قلم اشیای تاریخی از سامانه جام و عکس‌ برداری از ۴۰۰ قلم اشیای مکشوفه از قبرستان بالچاک سردشت از دیگر اقدامات این اداره کل در سال گذشته بوده است.

جباری خاطر نشان کرد: در سال گذشته مجوز راه‌اندازی موزه بهرام مستوفی در ماکو و موزه مجموعه‌دار شهیر کاظمی‌راد نیز اخذ شد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان تعیین حریم برای آثار تاریخی را یکی از مهم‌ترین اقدامات سال ۹۹ عنوان و تصریح کرد: در این راستا حریم ۹ اثر تاریخی در آذربایجان غربی تعیین شده است.

مقبره سردار بوکان، تپه قلات جلدیان پیرانشهر، امام‌زاده کهنه‌شهر و تپه اهرنجان سلماس و حسنلو نقده از جمله آثار تعیین حریم شده هستند.

جباری همچنین از بازنگری در تعیین محدوده حریم قلعه بسطام چایپاره، محوطه تاریخی کلیسای سیر، ساختمان قدیمی صدا و سیما و پردیس دانشگاه ارومیه خبر داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.