کمبود نیروی آموزشی در کوهبنان

فرماندار کوهبنان گفت: برای جبران کمبود نیروی آموزشی در کوهبنان تلاش شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، دومین جلسه شورای آموزش و پرورش کوهبنان امسال با حضور اکثر اعضا در محل سالن کنفرانس این اداره برگزار شد.
حسین سالاری فرماندار کوهبنان ورئیس شورای آموزش و پرورش کوهبنان دراین جلسه گفت: در بحث امتحانات بر اساس مصوبه کشوری کار در حال انجام است و به دو صورت مجازی و حضوری امتحانات برگزار می‌شود.

اوافزود: امتحانات زمینه را برای تلاش بیشتر دانش آموزان فراهم می‌کند لذا امتحانات حضوری با تایید بهداشت و حضور نماینده بهداشت در حوزه‌های امتحانی در حال برگزاری است.

سالاری تصریح کرد: برای کاهش مشکل نیروی آموزشی باید تلاش شود تا سهم افراد جذب شده کوهبنان بیشتر شود.

فرماندار کوهبنان رئیس شورای آموزش و پرورش کوهبنان بیان داشت: طی سالیان گذشته شاهد افزایش حقوق و مزایای فرهنگیان بودیم که این مهم باعث دلگرمی بیشتر جامعه فرهنگی است.

اوافزود: اتفاق بسیار خوبی در ساخت مدارس زیبا و مقاوم صورت گرفته و همچنان ادامه دارد لذا دانش آموزان با طیب خاطر و بدور از استرس در کلاس‌ها حاضر خواهند شد.

سالاری تصریح کرد: با اشتغال‌های جدید در بحث معادن و کارخانه‌ها شاهد افزایش جمعیت دانش آموزی در شهرستان هستیم.

سید محمد رضاحسینی رئیس اداره آموزش و پرورش کوهبنان نیز دراین نشست گفت: آغاز امسال با ولادت باسعادت حضرت مهدی (عج) و پایان سال هم مزین به نام مبارک ایشان است.

اوافزود: بر اساس تصمیم وزارتخانه امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم به صورت حضوری و مابقی پایه‌ها به صورت غیر حضوری درحال برگزاری است.

حسینی تصریح کرد: اهمیت پایه نهم در انتخاب رشته و اثر گذاری نمره پایه دوازدهم در کنکور باعث برگزاری این امتحانات به صورت حضوری شد.

او تاکید کرد: امتحانات در سه حوزه مجزا ویژه دانش آموزان پسر و دختر در حال برگزاری است که تا امروز دو امتحان برگزار شده است.

رئیس آموزش و پرورش کوهبنان گفت: رعایت کامل مسائل بهداشتی در حوزه امتحانات صورت می‌گیرد و تلاش ما این بوده که دانش آموزان بدون کمترین استرس و دغدغه‌ای در حوزه‌های امتحانی حاضر شوند.

حسینی تصریح کرد:جمعیت بازنشستگی مهره ماه ۱۴۰۰ بسیار بالاست و بیش از ۱۰۰ نفر از همکاران فرهنگی شهرستان امسال بازنشسته می‌شوند.

اوافزود: تقلیل کاهش ساعات کاری بازنشستگان هم مشکلاتی در بر دارد در حالی که سهمیه اختصاصی معلمین وظیفه به کوهبنان برای سال تحصیلی ۸ نفر است.

حسینی بیان کرد: با توجه به تعداد بازنشستگان در متوسطه یک و دو همچنین خدمات از نظر نیرو‌های مجرب و تخصصی با کمبود مواجه هستیم.
رئیس آموزش و پرورش کوهبنان تصریح کرد: تجاری سازی ۳۶ واحدی در بخش طغرالجرد می‌تواند برای سالیان متمادی برای آموزش و پرورش شهرستان درآمدزا باشد.

او تاکید کرد: تفاهم نامه احداث دو مدرسه ۶ کلاسه انجام شده که امیدواریم بزودی کلنگ احداث زده شود تا تسکینی بر مدارس با ساخت بالا در بخش طغرالجرد شود.

حسینی خواستار پیگیری رئیس شورای آموزش و پرورش جهت اخذ مجوز راه اندازی رشته تربیت بدنی برای پسران، تکمیل هر چه زودتر استخر شنا، جذب نیرو در رشته‌های مورد نیاز متوسطه اول و دوم و.... شد.

اوافزود: در حوزه عمرانی و آموزشی در رتبه سوم کرمان و در حوزه پرورشی در رتبه دوم استان قرار داریم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار