تالاب قوریگل بستان آباد میزبان درنا‌های سیبری

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان  آذربایجان شرقی گفت:حدود ۲۰۰ قطعه درنای مهاجر از مناطق قطب شمال، روسیه و سیبری مهمان تالاب بین‌المللی قوریگل بستان‌آباد شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،عباس نژاد  مدیرکل حفاظت محیط زیست استان  آذربایجان شرقی با بیان اینکه پرندگان درنا بعد از سال‌ها میهمان تالاب بین المللی قوریگل شده اند گفت: درنا‌ها با توجه به تک همسر بودن و وفاداری به جفت خود تا آخر عمر، از احترام ویژه‌ای در آذربایجان برخوردار هستند و به عنوان سفیر بهار در فرهنگ ما شناخته می‌شوند.

عباس نژاد با اشاره به قرارگیری تالاب بین المللی قوریگل در مسیر بین المللی مهاجرت پرندگان گفت: به طور معمول با توجه به مسیر‌های مهاجرتی شناخته شده درنا این گونه بسیار به ندرت در قوریگول مشاهده می‌شود، اما امسال فرود دسته‌های مهاجر درنا به همراه گونه‌های اردک سرسفید در این تالاب نشان از اهمیت بالای آن از نظر قابلیت‌های زیستگاهی به عنوان محدوده مهم تنوع زیستی و پرندگان است.

او گفت: این اتفاق مهم در تاریخ تالاب قوریگول در این برهه زمانی با توجه به مشکلاتی که در تامین و انتقال حق آبه تنها تالاب ثبت شده آذربایجان شرقی در کنوانسیون رامسر روی می‌دهد، شاید تلنگر و هشداری جدی برای دست اندرکاران مدیریت آب استان آذربایجان شرقی باشد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار