استقبال سازمان ملل از آتش‌بس در نوار غزه

دبیرکل سازمان ملل با ابراز رضایت از برقراری آتش‌بس در نوار غزه از طرف‌های درگیر خواست آن را رعایت کنند.

گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل با استقبال از آتش بس در نوار غزه که به واسطه مصر انجام گرفت، از دو طرف خواست که شرایط و قوانین آتش بس را رعایت کنند.

گوترش از جامعه جهانی خواست تا با سازمان ملل در زمینه ایجاد یک کارگروه یکپارچه و قوی به منظور حمایت سریع و پایدار از فلسطینیان همکاری کنند.

دبیر کل سازمان ملل گفت: تأکید می‌کنم که رهبران گروه های فلسطین و رؤسای اسرائیل، مسئولیت فراتر از برقراری آرامش دارند و آن هم شروع یک گفتگوی جدی برای رسیدگی به دلایل اصلی درگیری هاست.

او افزود: غزه بخشی جدایی ناپذیر از کشور آینده فلسطین است و ما از هیچ تلاشی برای تحقق آشتی ملی واقعی که به این تقسیم پایان می‌بخشد، دریغ نمی‌کنیم. 

گوترش اضافه کرد سازمان ملل ز طریق گروه چهار جانبه خاورمیانه با  فلسطینی‌ها و رژیم صهیونیستی، برای بازگشت به مسیر مذاکرات به منظور  پایان دادن به اشغالگری و امکان تحقق راه حلی برای ایجاد صلح در این منطقه در تلاش است.

گروه چهار جانبه را سازمان ملل، آمریکا، اتحادیه اروپا و روسیه را شامل می شود.

پس از ۱۱ روز درگیری بین گروه‌های مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی، آتش‌بس در نوار غزه از ساعت ۲ بامداد روز جمعه، با واسطه مصر برقرار شده است.

پیشتر هم دبیر کل سازمان ملل گفته بود در غزه شاهد رنج انسانی بسیار زیاد و تخریب گسترده خانه‌ها و زیرساخت‌های حیاتی هستیم. من از جامعه بین‌المللی می‌خواهم اطمینان حاصل کند منابع مالی کافی برای عملیات بشردوستانه در غزه وجود دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Canada
ناشناس
۲۲:۱۸ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
خسته نباشید
صم و بکم و عمی بودی
دفاع کنی
از ملت مظلوم
فقط بخاطر بودن در این پست و مقام
آخرین اخبار