آغاز عملیات اجرایی فاز اول موزه دفاع مقدس در سال ۱۴۰۰

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی از آغاز عملیات اجرایی فاز اول موزه دفاع مقدس استان در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، سرهنگ فلاحی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی با بیان اینکه پروژه موزه دفاع مقدس استان از سال ۹۰ در بودجه، ردیف اعتباری ملی استانی دارد و مبالغ اختصاص یافته تا پارسال در حد باز ماندن این ردیف اعتباری بوده است، گفت: در بودجه پارسال، یک میلیارد تومان برای آغاز عملیات اجرایی پروژه احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان دیده شده بود و در بودجه ۱۴۰۰ هم سه و نیم میلیارد تومان برای این منظور در نظر گرفته شده که این مبالغ از محل اعتبارات ملی است.

او افزود: استاندار سابق خراسان جنوبی هم برای آغاز عملیات اجرایی این پروژه یک میلیارد تومان اختصاص داد و یک و نیم میلیارد تومان هم در دیداری که با سردار کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس کشور  انجام شد، به این پروژه اختصاص یافت.

سرهنگ فلاحی اظهار کرد: در حال حاضر مبلغ ۳ میلیارد تومان برای این پروژه موجود است و مابقی مبالغ روی کاغذ است که امیدواریم در اسر ع وقت محقق شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ادامه داد: در جلسه اخیر شورای حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان، استاندار خراسان جنوبی به عنوان مسئول هماهنگی برای پیگیری اجرای پروژه احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس، اعلام آمادگی کرد تا شاهد اجرای این پروژه عظیم فرهنگی در استان باشیم.

او بیان کرد: اجرای این پروژه عظیم در ۶ فاز پیش بینی شده و کلنگ آن در سال گذشته به زمین زده شد و عملیات اجرایی فاز یک آن با مساحت حدود ۱۶۵۰ متر مربع، شامل سالن آمفی تئاتر، گالری‌های مربوطه، مرکز اسناد دفاع مقدس و کتابخانه امسال آغاز می‌شود.

سرهنگ فلاحی با بیان اینکه احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان به عنوان یک پروژه سنگین، اعتبارات قابل توجهی را می‌طلبد، تصریح کرد: با دستور استاندار می‌توانیم از امکانات دستگاه‌های اجرایی نیز در قالب منابع و ظرفیت‌های استانی استفاده نماییم.

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان عنوان کرد: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در حقیقت دانشگاه و مرکزی برای حفظ، نگهداری، انتقال و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع مقدس است تا نسل جوان ما حال و هوای دفاع مقدس را داشته باشد.

انتهای پیام / س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار