البرزی ها پای پیاده به دنبال شکر و روغن/ نان هم ناز می‌کند

گزارش های شهروندان حاکی از کمبود روغن و شکر در بازارهای البرز است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، از هفته گذشته شهروندان طی تماس های خود  از تغییر قیمت و کمبود روغن و شکر در بازار البرز خبر می دادند و گزارش عینی خبرنگار ما نیز بر این مدعا صحه گذاشت.

بوستانی فر، معاون بازرگانی و توسعه و تجارت سازمان صمت البرز گفت: باتوجه به درخواست های واحدهای تولیدی کشور با افزایش قیمت روغن موافقت و روغن مایع و جامد به ترتیب سی و پنج درصد و سی درصد با افزایش قیمت رو به رو شد.

او با بیان این که روغن خام از بنادر وارد کشور و سپس جذب صنایع می شود، افزود: ترخیص روغن خام با تاخیر انجام و بنابراین توزیع روغن در استان ها نیز با مشکل مواجه شده است.

بوستانی فر با بیان این که قبلا تمامی سهمیه روغن البرز از کارخانه های استان تامین می شد ولی اکنون این گونه نیست، گفت: تنوع روغن به تعداد دوسال گذشته نیست و تعداد شرکت های تولید کننده کاهش یافته است.

او با اشاره به این که در دو یا سه فروشگاهی که سر زدم سه نوع روغن جامد را دیدم، افزود: براساس مصوبه، شش ماه است که شکر باید در بسته های یک کیلویی توزیع شود.

معاون بازرگانی و توسعه و تجارت سازمان صمت البرز با بیان این که برای تخصیص شکر خانوار هیچ محدودیتی وجود ندارد، گفت: تولید کننده شرکت بسته بندی شکر با مشکلاتی مواجه شد که البرز را با کمبود شکر مواجه کرد.

او افزود: دستورالعملی درحال تدوین است که براساس آن بعضی از نانوایی ها در صورت تمایل می توانند مجوز پخت و فروش نان با آرد آزاد را دریافت کنند.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.