دست‌نوشته انیشتین درباره معادله معروف E=mc² حراج شد

نامه آلبرت انیشتین درباره معادله معروف او خطاب به یکی از فیزیکدانان در حراجی بوستون به فروش رسید.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، نامه‌ای که توسط آلبرت انیشتین حاوی معادله E=mc² است در حراجی در ایالات متحده بیش از ۱.۲ میلیون دلار (۸۵۰ هزار پوند) یعنی سه برابر بیشتر از آنچه پیش بینی شده بود، فروخته شده است. کارشناسان می‌گویند که فقط سه نمونه دیگر از معادلات شناخته شده از این فیزیکدان وجود دارد. این معادله اولین بار در یک مقاله علمی توسط انیشتین در سال ۱۹۰۵ منتشر شد. این معادله قابلیت تعویض انرژی و جرم را توضیح می‌دهد. این معادله انرژی، برابر است با جرم در مربع سرعت نور که یک مفهوم اساسی در فیزیک مدرن است.


بیشتر بخوانید


حراج RR مستقر در بوستون که این دست نوشته را فروخت، گفت که این تنها نمونه معادله در یک مجموعه خصوصی بود که به تازگی عمومی شد. حراج RR در بیانیه‌ای گفت: " این دست نوشته از نظر هولوگرافی و فیزیک مهم است. " این نامه یک صفحه‌ای به زبان آلمانی مربوط به تاریخ ۲۶ اکتبر ۱۹۴۶ است و خطاب به لودویک سیلبرشتاین، فیزیکدان لهستانی-آمریکایی نوشته شده است که برخی از نظریه‌های اینشتین را به چالش کشید.

دست‌نوشته اینشتین درباره معادله معروف E=mc² حراج شد + عکس

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این نامه بخشی از بایگانی شخصی سیلبرشتاین بود که توسط فرزندان وی فروخته شد. گزارش شد که خریدار این نامه یک کلکسیونر ناشناس است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار