جان باختن ۲۱ دونده ماراتن در چین به علت برودت هوا

از ۱۷۱ شرکت کننده مسابقه دو فراماراتن در چین، ۲۱ نفر به علت برودت هوا در روز مسابقه جان خود را از دست دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، ۲۱ دونده چینی در مسابقات فراماراتن به دلیل شدت هوای سرد  در زمان برگزاری مسابقه جان خود را از دست دادند.

رسانه‌های دولتی چین روز یکشنبه گزارش دادند که به دلیل برودت هوا در حین برگزاری مسابقه فراماراتن در استان گانسو، شمال غربی چین ۲۱ دونده جان خود را از دست دادند. مردم چین از عدم برنامه ریزی احتمالی دولت برای برگزاری مسابقه خشمگین شدند. مقامات محلی از مردم عذرخواهی کردند.

در این مسابقه که به دو فراماراتن معروف است، شرکت‌کنندگان مسیری  ۱۰۰ کیلومتری (۶۲ مایل) را از میان دره‌های عمیق و تپه‌های موج دار در ارتفاع بیش از ۱۰۰۰ متر (۳۳۰۰ فوت) پست سر می‌گذارند.

بر اساس عکس‌های منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی، شرکت‌کنندگان روز شنبه با لباس ورزشی و شلوارک در آب و هوایی ابری برای برگزاری این مسابقه حاضر شدند.

مقامات بایین (این منطقه) روز یکشنبه در یک جلسه توجیهی خبری اعلام کردند: حوالی ظهر روز شنبه در این بخش کوهستانی با تگرگ، یخبندان  و باران و کاهش شدید دما  روبرو  شدیم.

به گفته شین‌هوا،  تلاش گسترده برای نجات شرکت کنندگان در مسابقه شروع شده و بیش از ۱۲۰۰ نیروی امدادی به منطقه عازم شدند. هوای سرد و رانش زمین کار امداد و نجات را با مشکل روبرو کرده است.

در مجموع ۱۷۲ نفر در این مسابقه شرکت کردند که به گفته رسانه‌های دولتی ۱۵۱ نفر از آنان از این اتفاق جان سالم به در بردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار