انتقاد هم بنیان گذار اتریوم از محدودیت‌های مقیاس پذیری شبکه بلاک چین

هم موسس ارز دیجیتال دوج کوین با انتشار مقاله‌ای در وبلاگ شخصی اش از عملکرد ایلان ماسک در خصوص مقیاس پذیری بلاک چین انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از کوین تلگراف؛ ویتالیک بوترین، هم بنیان گذار اتریوم، مقاله‌ای طولانی درباره محدودیت مقیاس پذیری بلاک چین را منتشر و ادعا‌های ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت تسلا و از حامیان ارزهای دیجیتال خصوصا دوج کوین  را نقد کرده است.


بیشتر بخوانید


جزئیات مقاله بوترین

این مقاله که در روز یکشنبه در وبلاگ شخصی بوترین منتشر شده، بر تجارت بین تمرکز زدایی و مقیاس پذیری در معماری شبکه‌های بلاک چین تأکید دارد. این مقاله در پاسخ به توئیت ایلان ماسک در تاریخ ۱۵ می‌ است که ادعا می‌کند دوج کوین اگر تلاش کند تا اندازه بلاک خود را ۹۰۰ درصد افزایش دهد، به زنجیره برتر بازار تبدیل خواهد شد.

بوترین در این مقاله تاکید دارد که افزایش قابل توجه مقیاس پذیری بدون ویژگی‌های غیر متمرکز بودن ممکن نیست، او همچنین بر اهمیت غیر متمرکز بودن شبکه بلاک چین به عنوان یکی از عوامل برای جلوگیری از خطا‌های تک نقطه‌ای تاکید کرد و گفت که غیر متمرکز بودن بدون امکان اجرای آزادانه دست یافتنی نیست.

انتقاد هم بنیان گذار اتریوم از محدودیت‌های مقیاس‌ پذیری شبکه بلاک چین

بوترین همچنین اظهار داشت که خرد کردن می‌تواند مقیاس پذیری قابل مقایسه‌ای را با زنجیره‌های متمرکز ارائه دهد، او همچنین اضافه کرد بهینه سازی‌های اتریوم می‌تواند مقیاس پذیری شبکه بلاک چین را سه برابر کند. او در این باره گفت: " این محدودیت‌ها تا جایی کاهش پیدا می‌کند که ما احتمالا بتوانیم در هر ثانیه بیش از یک میلیون تراکنش را با حفظ امنیت در شبکه بلاک چین پردازش کنیم. اما باید تلاش‌های بسیاری انجام بگیرد تا بدون فدا کردن قابلیت غیر متمرکز بودن، یعنی چیزی که بلاک چین را ارزشمند کرده، این کار را انجام دهیم. "

انتقاد هم بنیان گذار اتریوم از محدودیت‌های مقیاس‌ پذیری شبکه بلاک چین

پس از انتشار این مقاله، ایلان ماسک هم در حساب شخصی اش، توئیتی را منتشر کرد و نوشت که هم بنیان گذار اتریوم از دوج کوین می‌ترسد. برخلاف تصورات، این توئیت قیمت دوج کوین را افزایش نداد. گفتنی است که در پی کاهش قیمت بیت کوین در روز‌های گذشته، سایر ارز‌های دیجیتال همچون دوج کوین نیز ارزش خود را از دست دادند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار