آغاز کوچ عشایر به مناطق ییلاقی + فیلم

کوچ دامداران و عشایر به مراتع ییلاقی مازندران آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  نعمت الله کوهستانی رئیس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه ساری گفت: فصل کوچ دامداران به مناطق ییلاقی مازندران در برخی شهرستان‌ها مانند سوادکوه آغاز شده است و در سایر شهرستان‌ها نیز متناسب با امکان سنجی مراتع اعلام می‌شود.

او با بیان اینکه زمان کوچ دام‌ها به مناطق ییلاقی در هر شهرستان متغییر است، افزود: زمان دقیق کوچ دام‌ها با بررسی میدانی کارشناسان منابع طبیعی با توجه به پوشش گیاهی مراتع احصا و به ادارات منابع طبیعی شهرستان‌ها اعلام شده است.

رئیس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه ساری گفت: ورود هر گونه دام به مراتع خارج از زمانبندی و جدول قرق شکنی ممنوع است و یگان حفاظت با ورود زودهنگام دام به مراتع و وجود دام مازاد بر پروانه چرا برخورد می‌کند.

نعمت الله کوهستانی ادامه داد: حداکثر زمان چرای دام در مرتع ۹۰ تا ۱۰۰ روزه است و از دامداران انتظار می‌رود برای جلوگیری از تخریب مراتع به این زمان بندی توجه کنند.

او وضعیت فعلی مراتع به دلیل بارندگی‌های مناسب فروردین را خوب اعلام کرد و گفت: اگرچه وضعیت فعلی مراتع مطلوب است، اما رعایت قوانین و مقررات برای حفظ پوشش گیاهی و مدیریت نگهداری مراتع ضروری است.


انتهای پیام / ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار