اهدای یار مهربان به مردم مناطق محروم رفسنجان

اولین تور اهدای کتاب به مردم کم‌برخوردار رفسنجان با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، بنا به اعلام روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان، ۳ هزار جلد کتاب از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مدت ۴ روز از ۹ تا ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ به کودکان مناطق محروم اهدا می‌شود.

طرح اهدای کتاب از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رفسنجان به دبیرخانه پایتخت کتاب ایران  در رفسنجان  ارائه شد و تفاهم نامه‌ای به مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال برای خرید و اهدای کتاب با حمایت مالی و مشارکت فرمانداری، دفتر نمایندگی مجلس شورای اسلامی، سازمان ارشاد و تبلیغات اسلامی، مجتمع مس سرچشمه، شهرداری و شورای شهر رفسنجان امضا شد.

مرکز فرهنگی‌ ـ هنری سیار شهری شهر کرمان در این تور ۴ روزه، مسئولیت اهدای بسته‌های کتاب در ۴ سطح کودک، نوجوان، ویژه کتابخانه مدارس و کتابخانه مساجد را به بچه‌های حدود ۱۰ روستا در مناطق رفسنجان، کشکوئیه و نوق برعهده دارد.

همچنین «یک کتاب، یک نمایش» طرح دیگری از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رفسنجان برای شهر پایتخت کتاب بوده است که به عنوان طرح خلاقانه تصویب شده و در حال آماده‌سازی است و به زودی اجرا خواهد شد.

شهر رفسنجان به عنوان نامزد شهر پایتخت کتاب ایران، طی امسال برنامه‌هایی، چون: برگزاری نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان، اجرای ۲ تله‌تئاتر، مسابقات کتابخوانی، تور اهدای کتاب، جشنواره روزنامه دیواری و جشنواره قصه‌گویی را برگزار می‌کند.

رفسنجان چهارمین بار است که در رویداد انتخاب پایتخت کتاب ایران مشارکت می‌کند و طی پارسال از بین ۱۷۳ شهر، در جمع ۵ شهر نهایی به عنوان شهر خلاق کشور در ترویج کتابخوانی انتخاب و معرفی شد.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار