قطعی برق حوادث آسانسوری را افزایش می دهد

مدیرعامل آتش نشانی کرمان برای بالا رفتن حوادث در آسانسورها تذکر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، رضا میرزایی مدیرعامل سازمان آتش نشانی کرمان گفت: از ابتدای سال تاکنون تقریبا ۳۹ عملیات امداد و نجات آسانسور در کرمان انجام شده  که آمار بالاتری نسبت به سال قبل است.

او افزود: در نبود برق، زندانی شدن افراد در آسانسور مجتمع های خانگی وتجاری بیشتر از گذشته ودرنتیجه درخواست کمک از آتش‌نشانی مخصوصا در ساعات میانی روز بالا رفته است.

میرزایی با اشاره به ضرورت آموزش افراد برای برخورد با چنین حوادثی بیان کرد: افراد گرفتار در آسانسور باید ضمن حفظ خونسردی، نگرانی نداشته باشند وضرورت دارد بدانیم گیر افتادن در آسانسور منجر به خفگی افراد نمی شود.

او تصریح کرد: بعضا آنتن تلفن‌همراه در آسانسور قطع یا دچار اخلال می‌شود، اما اگر تلفن همراه فرد گرفتار آنتن داشت، باید با سامانه ۱۲۵ تماس بگیرد تا دوستان ما در مرکز امداد ونجات برای رفع گرفتاری شان اقدام کنند.

مدیرعامل آتش نشانی کرمان اظهار کرد: اگر گرفتار در آسانسور تلفن‌همراه نداشت یا اینکه تلفن آنتن نداشته باشد، باید با زدن به دیواره‌های آسانسور، دیگران را از حبس شدن خود باخبر کند، البته این افراد باید از ضرباتی که موجب فشار به آسانسور می‌شود، خودداری کنند، زیرا فشار به آسانسور احتمال بروز خطرات برای کابین و دستگاه را در پی دارد.

او افزود: همه افراد باید زمانی که در یک ساختمان تنها هستند، از آسانسور استفاده نکنند.

او بیان کرد: متأسفانه برخی از شرکت‌های آسانسور بجای ارائه خدمت ، کلید آسانسور را برای رفع این گونه حوادث در اختیار یک فرد در مجتمع قرار میدهند بدون آنکه آن فرد آموزش کار با آسانسور را دیده باشدکه باید جلوی این موارد گرفته شود.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: آسانسور ، آتش نشانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار