خوش نشینان پرمصرف

۵۱ درصد مشترکان برق در غرب مازندران خوش نشینان و ساکنان غیر بومی هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،کیوان فرحزاد مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب مازندران، گفت: ۶۵۰ هزار مشترک خانگی زیر پوشش برق منطقه‌ای غرب مازندران هستند که ۴۹ درصد آنان بومی ۵۱ درصد ساکنان غیردائم و خوش نشین هستند.

او افزود: خوش‌نشینان عمدتا در تعطیلات و فصل گرم سال که مصادف با اوج مصرف برق است به صورت هم‌زمان وارد مازندران می‌شوند و در زمان محدود میزان مصرف برق در غرب استان تا دو برابر شرایط عادی افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق منطقه‌ای مازندران با بیان اینکه این اتفاق همه ساله در فصل گرم سال می‌افتد، ادامه داد: متاسفانه بیشتر خوش‌نشینان که در تعطیلات و آخر هفته‌ها به مازندران سفر می‌کنند در زمان حضورشان در ویلا‌ها و شهرک‌ها به مصرف بهینه برق در زمان پیک کم توجه هستند.

فرح زاد افزود: نگاه بسیاری از مشترکان خوش نشین و صاحبان ویلا‌های شخصی این است که وقتی برای تفریح به مازندران می‌آیند در مصرف برق محدودیتی برای خود قائل نمی‌شوند و کم توجهی آنان به میزان مصرف برق سبب افزایش فشار بر شبکه می‌شود.

او گفت: ثابت نبودن حضور این افراد سبب شده است تا پایش درستی از میزان مصرف برق مجموع مشترکان در غرب استان انجام نشود.
مدیرعامل شرکت توزیع برق منطقه‌ای مازندران گفت: این افراد معتقدند، چون حضور آن‌ها در شهر‌های توریستی غرب استان کوتاه‌مدت است مدیریت مصرف برق چندان مهم نیست و با زیر بار بردن انواع تجهیزات برقی پرمصرف فشار زیادی بر شبکه وارد می‌کنند.
فرح زاد از برخی اقدامات برای بررسی میزان مصرف برق مشترکان غیربومی خبر داد و افزود: تحقیقاتی با همکاری مراکز دانشگاهی در دست انجام است تا با سیستم‌های هوشمند بر اساس نقشه جی آی اس مصرف مشترکان غیر بومی بررسی شود.

او با بیان اینکه خوش نشینان هنگام حضور نداشتن در ویلاهایشان و مصرف نشدن برق در دسته مشترکان کم‌مصرف نیز قرار می‌گرفتند، افزود: این افراد هنگام حضورشان سهم بالایی در مصرف برق دارند به همین دلیل با شناسایی این مشترکان، کم‌مصرف بودن آن‌ها از محاسبه خارج شد.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار