گندم مازاد کشاورزان کهگیلویه خریداری می شود

رئیس اداره جهاد کشاورزی کهگیلویه گفت: پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت بیش از ۱۰ هزار تن گندم مازاد بر مصرف از کشاورزان کهگیلویه خریداری شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، حکمت اله نریمانی رئیس اداره جهاد کشاورزی کهگیلویه با اشاره به آغاز برداشت گندم در این شهرستان گفت: کار برداشت گندم در شهرستان کهگیلویه از اواسط اردیبهشت ماه آغاز شده و هم اکنون با  ۸۰ دستگاه ماشین آلات و ادوات کشاورزی کمباین ادامه دارد.

نریمانی افزود: ۴۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کهگیلویه زیر کشت گندم و جو رفته که از این سطح حدود ۹۰ درصد بصورت دیم کشت می شوند.

او ادامه داد: کار برداشت گندم از اواسط اردیبهشت ماه آغاز شده و تا اواخر خرداد ماه ادامه دارد.

نریمانی اضافه کرد: تاکنون ۸ هزار تن گندم تحویل مراکز خرید شده و پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت بیش از ۱۰ هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان خریداری شود.

سید غفار گنجی رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کهگیلویه هم با اشاره به ارقام کشت شده گندم در شهرستان گفت: ارقام بذر آفتاب، کوهدشت، دهدشت، کریم به صورت دیم و ارقام مهرگان و چمران به صورت آبی در اراضی کشاورزی شهرستان کشت شد.

گنجی به خرید تضمینی گندم از کشاورزان هم اشاره کرد و افزود: کار خرید تضمینی در دو مرکز اداره غله و تعاون روستایی در شهرستان انجام می شود که با توجه به میزان بارندگی ها در سال زراعی جاری، افت ۶۰ درصدی خرید گندم از کشاورزان را در شهرستان داشتیم.

او گفت: قیمت هر کیلو گرم گندم ۵۰ هزار ریال است که گندم های خریداری شده به سیلوهای ذخیره گندم در شهرستان های گچساران و بویراحمد ارسال می شوند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.