کاهش چشمگیر برداشت گندم در بهمئی نسبت به پارسال

رئیس اداره جهاد کشاورزی بهمئی گفت: ۴ هزارتن گندم و جو از مزارع دیم این شهرستان برداشت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، رضا راهدار بهمئی رئیس اداره جهاد کشاورزی بهمئی با اشاره به اینکه، گندم آفتاب، کوهدشت، سیاه ریشک و جو ایذه و بومی محلی بیشترین ارقام کِشت شده در این شهرستان است گفت: پارسال ۱۴ هزار تن جو و گندم از زمین‌های شهرستان بهمئی برداشت شد که این میزان امسال کاهش چشمگیری یافته و در امسال ۴ هزار تن گندم و جو از سطح ۱۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان بهمئی برداشت شد.


راهدار بهمئی با بیان اینکه، در سال زراعی جاری به دلیل کم بارشی و خشکسالی خسارات سنگینی به کشت‌های شهرستان اعم از زراعی و باغی وارد شده است گفت: شرایط آب و هوایی امسال بسیار حساس است، بنابراین بهره‌ برداران کشاورزی باید در مورد کشت‌ های بهاره بسیار با احتیاط عمل کنند و به هیچ عنوان دنبال کشت محصولات آب‌ دوست نباشند.

او با بیان اینکه، افت منابع آبی و فقر مراتع در پی کاهش شدید بارندگی‌ ها تنها بخشی از مشکلات خشکسالی هاست گفت: شرایط آبی امسال بسیار حساس و شکننده است و بهره‌ برداران بخش کشاورزی در مورد کشت‌ های مختلف باید کاملاً با احتیاط اقدام کرده و به‌هیچ‌ عنوان مانند سال‌های گذشته عمل نکنند.

راهدار بهمئی کشت نکردن محصولات آب‌ دوست و کاهش دادن سطح کشت‌ های بهاره را از عوامل مؤثردر عبور از بحران کم آبی ذکر کرد و از کشاورزان خواست که برای بیمه اراضی کشاورزی خود اقدام کنند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.