ماینر‌ها بلای جان شبکه برق خوزستان

سخنگوی صنعت برق جنوب غرب کشور از کشف ۷۵۱ دستگاه ماینر در اردیبهشت و خرداد امسال در ۱۱ شهر خوزستان با تلاش شرکت توزیع نیروی برق استان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کیومرث زمانی سخنگوی صنعت برق جنوب غرب کشور با اشاره به کشف دستگاه‌های ماینر «استخراج رمز ارز» گفت: با هدف صیانت از حقوق مشترکان برق و بیت المال و همچنین برای مدیریت مصرف بار و جلوگیری از خاموشی‌های ناخواسته در شبکه برق، تعداد ۷۵۱ دستگاه رمز ارز‌های غیرمجاز از اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ تاکنون در شهرستان‌های تحت نظارت شرکت توزیع نیروی برق استان کشف شده است.

او با اشاره به گرمای زودرس در خوزستان بیان داشت: این تعداد دستگاه ماینر با همکاری گروه‌های اجرایی مشترکان، حراست شرکت توزیع نیروی برق خوزستان و همکاری مردم و نیروی انتظامی کشف و ضبط شدند که در مرحله اخذ هزینه خسارت وارده به شبکه برق هستند.

زمانی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از خاموشی‌های ناخواسته اعمال شده در خوزستان مربوط به فعالیت دستگاه‌های غیرمجاز رمز ارز است، اظهار کرد: به مشترکانی که رمز ارز‌های غیرمجاز را شناسایی و به شرکت‌های برق خوزستان معرفی کنند، تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال پاداش پرداخت می‌شود.

سخنگوی صنعت برق جنوب غرب کشور افزود: مردم می‌توانند برای معرفی استفاده کنندگان از رمز ارز‌های غیرمجاز با شماره تلفن ۱۲۱و۱۵۲۱ مراکز برق شهرستان‌ها و یا نیروی انتظامی تماس بگیرند و اطمینان داشته باشند که ارائه اطلاعات از سوی آنان محرمانه خواهد ماند.

این مقام مسئول با اشاره به گسترش رمز ارز‌های غیرمجاز به عنوان یک وسیله پرمصرف در جامعه ادامه داد: یکی از مهمترین مضرات این دستگاه‌ها ایجاد نوسان ولتاژ شدید در سطح شبکه برق است که باعث آسیب جدی به لوازم برقی شهروندان و شبکه برق می‌شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.