در بسته حوادث دوشنبه ۲۰ بهمن ۹۹ بخوانید؛

کشف دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال در شوشتر/ سارقان حرفه‌ای دستگیر شدند

حوادث امروز دوشنبه ۲۰ بهمن ماه ۹۹ در استان خوزستان را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهم‌ترین حوادث نقاط مختلف خوزستان در روز دوشنبه ۲۰ بهمن ماه ۹۹ را در این بسته خبری مشاهده کنید.

کشف ۳۳ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در شوشتر

سرهنگ روح الله بیگدلی فرمانده انتظامی شوشتر با بیان اینکه ۳۳ دستگاه استخراج ارز دیجیتال (ماینر بیت کوین) در یک منزل مسکونی در این شهرستان با تلاش عوامل کلانتری ۱۲ و هماهنگی با دستگاه قضایی در شهرستان شوشتر کشف شد، گفت: از این دستگاه‌ها به صورت غیر قانونی برای استخراج ارز دیجیتال از طریق اینترنت استفاده می‌شد که خسارت زیادی به شبکه برق شوشتر نیز وارد کرده اند.

او افزود: عوامل استفاده از این دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال از محل متواری شده اند که شناسایی و دستگیری آنان در دستور کار پلیس قرار دارد.

پول مجازی (بیت کوین) پیش از این با استفاده از رایانه‌های خانگی تولید می‌شد، اما در سال‌های اخیر دستگاه‌هایی مخصوص تولید این پول مجازی (ماینر) ساخته شده است.

سارق حرفه‌ای محتویات داخل خودرو در بند قانون

سرهنگ محسن دالوند فرمانده انتظامی اهواز اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت محتویات داخل خودرو در سطح این کلانشهر، بررسی موضوع و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت و ماموران پلیس با انجام اقدامات اطلاعاتی و گشت زنی هدفمند یک سارق را با تیبا ۲ فاقد پلاک شناسایی و طی عملیات تعقیب و گریز و استفاده از قانون بکارگیری سلاح دستگیر کردند.

او با بیان اینکه در تحقیقات به عمل آمده تاکنون ۴ مالباخته مرتبط با این پرونده شناسایی شدند، تصریح کرد: سارق مذکور در تحقیقات بعمل آمده به ۸ فقره سرقت معترف شد و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی داده شد.

سارق حرفه‌ای سیم برق در شوشتر با دستان بسته

سرهنگ روح اله بیگدلی فرمانده انتظامی شوشتر بیان داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت سیم برق در برخی مناطق شهرستان، شناسایی و دستگیری سارق و یا سارقان در دستور کار پلیس انتظامی قرار گرفت و ماموران کلانتری ۱۱ این فرماندهی با کار گشت زنی نامحسوس و هدفمند یک سارق حرفه‌ای را حین سرقت شناسایی و طی عملیاتی در دستگیر کردند.

او با بیان اینکه از متهم آلات و ادوات سرقت کشف شد، ادامه داد: متهم پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی داده شد.

دستگیری ۲ سارق احشام در گتوند

سرهنگ فتح اله پارسائی فرمانده انتظامی گتوند گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت احشام در مناطق مختلف شهرستان، شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت و ماموران کلانتری بخش عقیلی با انجام اقدامات تخصصی ۲ سارق احشام را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی طی عملیاتی غافلگیرانه در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهمان ۵ راس دام کشف شد و متهمان در تحقیقات پلیس به ۶ فقره سرقت احشام اعتراف کردند و سپس راهی مراجع قضایی شدند، اظهار کرد: شهروندان با حذف زمینه‌های وقوع جرم و نصب امکانات ایمنی و بازدارنده، مانع از سرقت اموال خود شوند و در صورت مشاهده تردد افراد مشکوک و یا وقوع سرقت موضوع را در اسرع وقت با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مطرح و پیگیری کنند.

کشف قاچاق احشام در هویزه

سرهنگ جواد مروانه فرمانده انتظامی هویزه گفت: به منظور مبارزه با قاچاق احشام و تشدید برخورد با قاچاقچیان، ماموران انتظامی با کار اطلاعاتی ۲ دستگاه خودروی کامیون ایسوزو حامل احشام قاچاق را شناسایی و متوقف کردند و در بازرسی از خودرو‌های توقیفی ۱۷ راس گاومیش قاچاق کشف شد.

او با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی احشام کشف شده را بالغ بر ۳ میلیارد ریال برآورد کردند، تصریح کرد: در این رابطه ۳ متهم دستگیر و پس تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی داده شدند.

دستگیری سارقان به عنف خودرو در اهواز

سرهنگ محسن دالوند فرمانده انتظامی اهواز بیان داشت: در پی وقوع یک فقره سرقت به عنف خودرو در سطح این کلانشهر، بررسی موضوع و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت و ماموران کلانتری ۱۸ با کار تخصصی و گشت زنی هدفمند خودروی مسروقه با ۲ سرنشین را شناسایی و دستور ایست صادر کردند، که سرنشینان پراید بدون اعتنا به هشدار پلیس با افزودن بر سرعت خود قصد فرار داشتند.

او با اشاره به اینکه ماموران پلیس در عملیات تعقیب و گریز و استفاده از قانون بکارگیری سلاح خودرو را توقیف و سرنشینان آن را دستگیر کردند، ادامه داد: در تحقیقات به عمل آمده تاکنون ۴ مالباخته مرتبط با این پرونده شناسایی شده اند و سارقان در تحقیقات پلیس به ۴ فقره سرقت به عنف معترف شدند.

به گفته سرهنگ دالوند، متهمان پس از تشکیل پرونده و تحویل به مرجع قضائی با قرار مناسب روانه زندان شدند.

سارقان پمپ‌های آب منازل در بن بست پلیس شوشتر

سرهنگ روح اله بیگدلی فرمانده انتظامی شوشتر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت پمپ آب در سطح شهرستان، بررسی موضوع و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس این فرماندهی قرار گرفت و ماموران کلانتری ۱۲ با اقدامات اطلاعاتی هویت ۳ سارق را در این رابطه شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی طی عملیاتی در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

او با بیان اینکه در بازجویی از مخفیگاه متهمان ۳ دستگاه پمپ آب کشف شد، ادامه داد: متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند و باتوجه به اینکه ماموران انتظامی به صورت شبانه روزی درحال برقراری امنیت برای شهروندان هستند، از مردم خواهشمندیم ضمن هوشیاری با پلیس همکاری لازم را در انجام ماموریت‌ها محوله داشته باشند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.