ولیعهد کویت در نخستین سفر خود راهی عربستان شد

وزیر خارجه عربستان اعلام کرد سفر ولیعهد کویت به ریاض بر اهمیت روابط دو کشور تاکید دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربیه، فیصل بن عبدالله بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی اعلام کرد سفر شیخ مشعل الاحمد الجابر الصباح، ولیعهد کویت به عربستان، در نخستین سفر خارجی خود پس از به عهده گرفتن این سمت، بر اهمیت روابط دو کشور تاکید دارد.

او تأکید کرد: انتظار می‌رود با تقویت روابط سیاسی، دو کشور با افزایش هماهنگی‌ها به بالاترین سطح، در بسیاری از زمینه‌های سیاسی در سطح منطقه همکاری داشته باشند که هماهنگی مشترک در مجامع منطقه‌ای و بین المللی برای تأمین منافع دو کشور است.

فیصل بن فرحان مدعی شد: حمایت از مسائل کشور‌های عربی و اسلامی به منظور برقراری امنیت و ثبات در منطقه و هماهنگی مشترک در قبال تهدید‌های ایران در منطقه با دولت جدید آمریکا در برابر ایران و ادامه اعمال تحریم‌های اقتصادی و تسلیحاتی بر آن، از جمله مهم‌ترین این زمینه هاست.

او گفت: ریاض با کویت روابط قوی دارد که از زمان پادشاه عبدالعزیز بن عبدالرحمن آل سعود ادامه دارد بنابراین روابط سیاسی با اصل حسن همجواری و احترام متقابل بین دو کشور و با همکاری و هماهنگی مشترک در بسیاری از مسائل سیاسی برقرار است.

وزیر امور خارجه عربستان افزود: با توجه به سطح پیشرفت و رشد روابط اقتصادی و تجاری دو کشور، طرف‌های سعودی و کویتی تمایل دارند سطح مبادلات تجاری را افزایش دهند.

او درباره همکاری میان عربستان و کویت در زمینه بیماری همه گیر کرونا نیز گفت: با توجه به تأثیراتی که کرونا در جهان دارد، هماهنگی دائمی، مستقیم و مستمر در زمینه بهداشت وجود دارد.

وزیر خارجه سعودی همچنین به نقش کویت در همکاری با عربستان برای دستیابی به اهداف ابتکار ولیعهد سعودی موسوم به «خاورمیانه سبز» و حمایت آن از این ابتکار در سطح رسمی اشاره کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار