وسعت دریاچه ارومیه کاهش یافت

نماینده استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی گفت: وسعت دریاچه ارومیه ۸۲ کیلومترمربع کاهش یافته است.

فرهاد سرخوش  نماینده استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، با اشاره به وسعت دریاچه ارومیه گفت: هم اکنون وسعت دریاچه ارومیه با کاهش ۸۲ کیلومترمربعی از سه هزار و ۷۳۷ کیلومتر مربع به سه هزار و ۶۵۵ کیلومتر مربع رسیده است.

فرهاد سرخوش با اشاره به طرح‌های ملی اجرا شده نجات دریاچه ارومیه اظهار داشت: در این راستا ضمن اجرای طرح‌های انتقال سریع آب بر پیکره اصلی دریاچه ارومیه، طرح تونل انتقال آب از حوضه گلاس به دریاچه ارومیه اجرا شد.

وی تصریح کرد:  پساب تصفیه‌خانه‌های حوضه آبریز دریاچه ارومیه و کنترل و کاهش مصرف آب کشاورزی از طریق کاهش ۴۰ درصدی حقابه‌های سطحی صورت گرفت و برنامه‌های افزایش بهره‌وری نیز تهیه و اجرا شد.

سرخوش در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت دریاچه ارومیه از حیث تراز، وسعت و حجم افزود: امروز تراز دریاچه ارومیه ۱۲۷۱ متر و ۳۱ سانتی متر بوده در حالی که در مشابه سال گذشته تراز آن ۱۲۷۱ متر و ۸۹ سانتی متر بوده است.

نماینده استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی بیان کرد: تهیه نقشه کاداستر اراضی و شناسایی کانون‌های تولید ریزگرد و تثبیت آن‌ها و تهیه برنامه جامع اشتغال و معیشت جایگزین از جمله اقدامات برای نجات دریاچه ارومیه بوده است.


انتهای پیام /گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.