منبع صهیونیست: مذاکره تبادل اسرا با حماس به علت تغییر کابینه به تعویق افتاد

یک منبع امنیتی رژیم صهیونیستی اعلام کرد مذاکرات تبادل اسرا با حماس تحت نظارت مصر، به دلیل اوضاع سیاسی و تغییر احتمالی کابینه به تعویق افتاده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان،به نقل از سما الاخباریه، یک منبع امنیتی رژیم صهیونیستی از تعویق مذاکرات تبادل اسرا میان رژیم صهیونیستی با جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تحت نظارت مصر به دلیل اوضاع سیاسی و تغییر احتمالی کابینه خبر داد.

این منبع افزود: تغییر کابینه اسرائیل یک ترس طبیعی بین طرف‌های مذاکره ایجاد کرده است.

منبع مذکور که نامش را فاش نکرد، تصریح کرد: مصر محور مهمی در این مذاکرات است و موضع اسرائیل را به خوبی درک می‌کند و می‌داند که پیشرفت در پرونده تبادل اسرا پیش‌شرط هر گونه پیشرفت در روند حل و فصل منازعه و بازسازی نوار غزه است.

این منبع امنیتی رژیم صهیونیستی اعلام کرد: مصر تمایل بیشتری به کمک به مذاکرات تبادل اسرا دارد و تلاش‌های خود برای تأثیرگذاری بر رهبران حماس را شدت بخشیده و علاوه بر آن برخی طرف‌های تأثیرگذار از جمله آمریکا و اروپا نیز در این تلاش‌ها مشارکت دارند.

این در حالی است که مقامات جنبش حماس پیش شرط‌هایی را برای تبادل اسرا از جمله آزاد شدن ۱۱۱۱ فلسطینی مطرح کرده اند که صهیونیست‌ها با آن مخالف هستند و به اذعان منابع امنیتی پیشرفت در این مذاکرات بسیار کند خواهد بود.

یحیی السنوار، رئیس دفتر جنبش حماس در نوار غزه نیز با اشاره به نظامیان به اسارت درآمده ارتش صهیونیستی گفت: حماس با هرگونه وضع شروط در خصوص مبادله اسیران مخالف است.

تعویق مذاکرات در شرایطی مطرح می‌شود که روز جمعه روزنامه صهیونیستی «معاریو» نوشت که دستگاه‌های امنیتی تل آویو معتقدند احتمال تشدید درگیری‌ها در نوار غزه بیشتر از احتمال دستیابی به آتش‌بس و تبادل اسرا است.

مسئله تبادل اسرا میان رژیم صهیونیستی و حماس پس از شکست مفتضحانه تل آویو در جنگ ۱۲ روزه مطرح شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار