آذریار:

تالاب‌های چالدران میزبان بیش از ۵۰گونه از پرندگان مهاجر است

رییس اداره حفاظت محیط زیست چالدران گفت: امسال نیز طبق سال‌های گذشته تالاب‌های این شهرستان میزبان بیش از ۵۰ گونه از پرندگان مهاجر است.

به گزارش خبرنگار‎ گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،‏ حجت آذریار رییس اداره حفاظت محیط زیست چالدران ظهار داشت: در این فصل از سال تالاب‌های چالدران به دلیل داشتن غذای کافی و امنیت موجود برای طیور، پذیرای پرندگان مهاجر است.

او با بیان اینکه تالاب‌های این شهرستان از آب مطمئن برخوردار هستند، افزود: بدین لحاظ در فصل مهاجرت ما شاهد حضور انواع پرندگان بی شماری از جمله غاز‌ها و اردک‌ها در آن هستیم.

رییس اداره حفاظت محیط زیست چالدران ادامه داد: این شهرستان دارای ۶ تالاب بوده که تالاب‌های " زاویه سفلی"، "پیر احمد کندی" و " ناور" جزء تالاب‌های دایمی است.

او اضافه کرد: وجود پرنده‌ای بنام درنای معمولی در تالاب‌های این شهرستان باعث شده این مناطق با اهمیت باشد.

آذریار اظهار داشت: تالاب‌های حوزه شهرستان تنها تالاب‌هایی هستند که این پرنده در این تالاب اقدام به جوجه آوری می‌کند و هر ساله ما توانستیم این جوجه آوری را در تالاب‌های این شهرستان ثبت کنیم.

او  گفت: با توجه به قرار گیری تالاب‌های چالدران در نوار هفت کیلومتری مرزی و منطقه شکار ممنوع، ماموران یگان حفاظت محیط زیست چالدران این مناطق را همیشه پایش میدانی و از این گونه‌های میراث طبیعی حفاظت می‌کنند.

تالاب‌های چالدران بیش از یک هزار هکتار وسعت دارد که امسال با مشارکت جوامع محلی و دوستداران محیط زیست شاهد افزایش حجم آب در این تالاب‌ها هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.