طالبان: تامین امنیت دیپلومات‌های خارجی مسئولیت ماست

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در دیدار با نماینده اتحادیه اروپا در افغانستان، تامین امنیت دیپلومات‌های خارجی را از مسئولیت‌های این گروه دانست.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری جمهور، نعیم وردک، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر، گفت عصر دیروز (یکشنبه ۱۶ جوزا) هیئتی به سرپرستی شیرمحمد عباس ستانکزی، معاون رییس دفتر سیاسی طالبان در قطر، با توماس نیکلسون، نماینده ویژه تازه تعیین شده اتحادیه اروپا در افغانستان، و هیئت همراهش دیدار کرده است.

او بیان داشت که هیئت طالبان در این دیدار، تعیین توماس نیکلسون را گامی خوب در جهت تقویت بیشتر روابط بین امارت اسلامی و اتحادیه اروپا خواند.

 سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر افزود: در این جلسه روند صلح جاری، خروج نیرو‌های خارجی، کمک‌های بشردوستانه اتحادیه اروپا و امنیت دیپلومات‌ها و کارکنان بخش‌های بشری مورد بحث قرار گرفت.

وردک تاکید کرد: هیئت امارت اسلامی بار دیگر در مورد سلامتی و امنیت دیپلومات‌ها و کارکنان بخش‌های بشری اطمینان داده و افزود که امنیت دیپلومات‌ها و کارکنان بخش‌های بشری جزء از منافع ملی کشور ما بوده و مسئولیت ماست.

این گفته‌ها در حالی مطرح می‌شود که پیش از این نیز، شیرمحمد عباس استانکزی در یک نشست ویدیویی با نمایندگان و سفیران امریکا، اتحادیه اروپا، آلمان، بریتانیا، ناروی، فرانسه، ایتالیا و سازمان ملل متحد هم گفته بود که طالبان متعهد است تا امنیت تمامی دیپلمات‌های خارجی، خبرنگاران و کارمندان سازمان‌های حقوق بشری را تأمین کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار