رقابت ۸۲ کاندیدا برای شورا‌های شهر شهربابک

سرپرست فرمانداری شهربابک گفت: امسال، ۸۲ کاندیدا برای ۵ شورای شهر شهربابک با یکدیگر رقابت می‌کنند.

قاسم شمسی، سرپرست فرمانداری شهربابک در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، با اشاره به اینکه در مجموع ۹۹ داوطلب برای شورا‌های شهر‌های شهربابک ثبت نام کردند، گفت: از این تعداد، ۱۵ نفر استعفا دادند و ۲ نفر رد صلاحیت شدند که در مجموع، امسال  ۸۲ کاندیدا برای ۵ شورای شهر شهربابک با یکدیگر رقابت می‌کنند.

او با بیان اینکه شورای شهر شهربابک با ۵۰ نفر بیشترین کاندیدا را دارد، تصریح کرد: ۴ شهر اقماری خورسند، جوزم، خاتون آباد و دهج بین ۱۰ تا ۱۵ نفر کاندیدا دارد. 

شمسی بیان کرد: شورای شهر شهربابک ۷ نفره و ۴ شهر اقماری ۵ نفره هستند.

او با اشاره به اینکه در انتخابات امسال برای نخستین بار در شهربابک در همه روستا‌های واجد شرایط ما، ثبت نام داوطلبان به حد نصاب رسیده است، اعلام کرد: شورای اسلامی همه روستا‌های شهربابک ۳ نفره و تنها شورای روستای استبرق ۵ نفره است.

سرپرست فرمانداری شهربابک از وجود حدود ۲۹۰ تا ۳۰۰ شعبه اخذ رای در شهربابک طی انتخابات ۱۴۰۰  خبر داد و گفت: از این تعداد، شعبه اخذ رای، ۱۰۷ صندوق برای انتخابات ریاست جمهوری و بقیه آن‌ها برای انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا  است.

او تصریح کرد: حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر عوامل اجرایی، امنیتی، نظارتی، بازرسی و خدماتی برای انتخابات در شهربابک فعالیت می‌کنند.

شمسی یکی از دلایل افزایش شعب در انتخابات را ویروس کرونا عنوان کرد و بیان داشت: از مردم درخواست داریم که رای دادن خود را به ساعات پایانی روز انتخابات موکول نکنند تا از تجمع در شعب اخذ رای جلوگیری شود.

او گفت: ما همه سخت افزارها، زیرساخت‌های لازم و محیط‌های مناسب را برای رای گیری فراهم کرده ایم و همچنین همه دستگاه‌ها هم آماده هستند.

سرپرست فرمانداری شهربابک مردم را به حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات دعوت کرد و بیان داشت: دشمنان نظام و انقلاب به دنبال ناامیدی مردم از نظام هستند و برای کاهش مشارکت مردمی در انتخابات  از طریق فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای تلاش می‌کنند؛ اما  من معتقدم که مردم ایران و شهربابک هوشیارتر از این هستند که تحت تاثیر این فضای پوچ قرار بگیرند.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار