نماینده ولی فقیه درکرمان؛

کمیته امداد درحوزه اشتغال موفق عمل کرده است

نماینده ولی دراستان کرمان گفت: یکی از فضا‌هایی که کمیته امداد بسیار مدبرانه به آن ورود و موفق عمل کرده، اشتغال است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در گردهمایی فصلی مدیران و روسای کمیته امداد استان کرمان که از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس با بختیاری، رئیس کمیته امداد کشور برگزار شد گفت: در دنیا دولت‌ها با دو نحوه مدیریت در اقتصاد مواجه هستند که یکی از این مدیریت ها، مدیریت شرایط بحرانی کشور است که در این شرایط جنگ و سخت و شرایطی که کشور آنقدر تحت فشار هست که مجبور است مایحتاج زندگی مردم را فراهم کند.

او با اشاره به اینکه استقامت به این دوره مدیریت در یک کشور که در شرایط بحرانی اتفاق می‌افتد، به آن شرایط تثبیت اقتصادی می‌گویند، افزود: تثبیت اقتصادی یعنی دولت‌ها تلاش می‌کنند تا کالا‌های اساسی مردم با ارزان‌ترین قیمت ممکن به آن‌ها تحویل دهد؛ مصداق آن هم جنگ تحمیلی بود، اینکه در جنگ بودیم و شرایط کوپنی و سهمیه‌ای بود لذا این شرایط فقط مربوط به شرایط بحرانی کشور است.

او افزود: نوع دوم در اقتصاد کشور‌ها وجود دارد که متعلق به زمان خروج از شرایط بحرانی است؛ در آن بازار تمام سعی و تلاش دولت‌ها بر این است که در آن شرایط، رقابت درست کنند و آن چیزی که تعیین کننده در بازار است، رقابت کالا‌ها با هم است.

او بیان کرد: این شرایط، شرایط تعدیل اقتصادی است؛ یعنی شرکت‌ها و تولید کننده‌ها برحسب مختلف با هم یک رقابت جدی دارند و هرچه می‌توانند کالا‌های با کیفیت‌تر و ارزان‌تر ارائه دهند، مشتری‌های بیشتری جلب می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی اظهار کرد: کشور‌ها اگر بخواهند رونق پیدا کنند باید در شرایط دوم حرکت کنند؛ در شرایط دوم است که بازار کسب و کار، بازار جدی است و رونق دارد و مشکل اشتغال حل می‌شود و در یک کشور بیکاران کم می‌شوند و چرخ‌های فعال اقتصادی کشور بچرخد آن هم در یک رقابتی که کف بازار این رقابت‌ها را تعیین می‌کند.

او بیان کرد: اما آن شخصیتی که تمام همت خود را بر این گذاشته که در بخش اقتصادی کشور رونق اقتصادی داشته باشد و شرایط رکود اقتصادی بر کشور حاکم نشود و به صورت جدی هم پای کار است، شخص رهبر معظم انقلاب است؛ بعضاً دولت‌ها هرچه توصیه‌های رهبری را عمل کردند موفق شدند و هرکجا فاصله گرفتند به همان اندازه در بخش اقتصادی عقب افتادند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی افزود: یکی از نهاد‌هایی که در کشور افتخارش این است که پشت سر رهبری حرکت و به توصیه ها، فرمایشات و دستورات رهبری عمل می‌کند، نهاد مقدس کمیته امداد است؛ هم نوع شکل گیری و ذات کمیته امداد و جوهره آن انقلابی و ولایی است و هم اشخاصی در این نهاد مسئولیت‌های کلان را به عهده دارند تاکنون همه در صدر رده خود یکی از دغدغه‌های آن‌ها این است که آنچه رهبر معظم انقلاب در حوزه‌های مختلف بیان می‌کند و در ماموریت کمیته امداد جای دارد، کمیته امداد به بهترین نحو ممکن انجام می‌دهد لذا توفیقات کمیته امداد به دلیل هم نگاه و هم عملکرد، توفیقات چشمگیری است.

او با بیان اینکه راه برون رفت کشور از سختی‌ها و فشار‌های اقتصادی همین روش و منشی است که کمیته امداد داشته و این دولت‌ها هستند که باید در سطح کلی‌تر همین حرکت را بکنند، افزود: ممکن است کمبود وجود داشته باشد، اما وابستگی‌ها باید قطع شود؛ در یک شعاری که منصوب به حضرت علی (ع) است اینکه کمبود و کاستی آری، توسل و وابستگی هرگز.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان تصریح کرد: کمبود را ما تحمل می‌کنیم تا موقعی که بتوانیم به نقطه‌ای برسیم که کمبود‌ها را جبران کنیم، اما وابستگی را به هیچ وجه؛ یعنی کشوری را در نظر بگیرید که هیچ کمبودی در آن نیست، اما وابستگی آن‌ها صددرصد است و هیچ چیزی از خودشان ندارند و همه چیز وارد می‌کنند، اما مردم احساس می‌کنند در رفاه هستند؛ کشور اسلامی هم هستند، اما دقیقاً نقطه مقابل شعار حضرت علی (ع) حرکت می‌کنند لذا این‌ها وابستگی صددرصد و کمبود کم است و همین خط را کمیته امداد در اشتغال گرفته و در پیش دارد.

او به آمار‌های اشتغال کمیته امداد اشاره و با بیان اینکه آمار‌های کمیته امداد آمار‌های واقعی است؛ اظهار کرد: راه برون رفت کشور از این حوادث و نقشه‌هایی که علیه آن درست می‌کنند، همین است که وابستگی را قطع کنیم و اشتغال را جدی بگیریم و هر کسی در کار خود مشغول باشد و زحمت بکشد و نتیجه زحمت و دسترنج را به خوبی بگیرد؛ یکی از فضا‌هایی که کمیته امداد بسیار مدبرانه به آن ورود پیدا کرده و موفق هم هست اشتغال است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی بیان کرد: بحث معیشتی و کمک‌ها هم خوب است، اما فقط در واقع برای قشری است که کاملاً ضعیف هستند و نمی‌توانند هیچ کاری کنند لذا ما باید از این بسته‌های معیشتی برای کسانی که می‌توانند روی پای خودشان بایستند، کم کرده و برای آن‌ها اشتغال و کار تعریف کنیم و آن‌ها از کسانی بشوند که خود بانی تهیه بسته‌های معیشتی شوند.

او تاکید کرد: چون در شرایطی قرار گرفتیم که در ۲۸ خرداد آزمون خیلی بزرگی در پیش داریم ،اولاً انتخاباتی که در پیش داریم، اولین انتخابات در ۱۴۰۰ و در قرن جدید و انتخابات مهمی است، زیرا سرنوشت کشور به دست آن و یا انتخابات شورا‌ها که سرنوشت شهر‌ها و بخش‌ها در دست آن‌ها است.

او گفت: نکته دوم اینکه شرایط جهان اسلام، شرایط ویژه‌ای است و سه انتخابات بسیار حساس در این یکی دوسال در آغاز قرن جدید داریم؛ یک انتخابات، انتخاباتی که در سوریه دیدید که با موفقیت جبهه مقاومت توانست انتخابات پیروزمندانه را پیش ببرد و یک انتخابات مهم دیگر اواخر تابستان در عراق بوده و خیلی انتخابات مهمی است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی بیان کرد: از همه این‌ها مهم‌تر انتخابات ۲۸ خرداد ایران است، زیرا ایران ام القری جهان اسلام و فرمانده جبهه مقاومت است و انتخابات آن هم باید در ۲ محور از همه سر باشد، زیرا همه نگاه‌ها به اینجا است؛ اولین محور مشارکت جدی و حداکثری است به خصوص استان کرمان که به دلیل وجود شهید نازنین سردار سلیمانی بیشتر در چشم‌ها است.

او با اشاره به اینکه محور دوم انتخاب اصلح است، اظهار کرد: نکته سوم اینکه ما از اول انقلاب تاکنون با سه تیپ انتخابات مواجه بودیم؛ یک تیپ انتخابات در اوایل انقلاب تا چند دولت، مردم به شخص رای می‌دادند و مهم نبود جناح آن چیست لذا انتخابات آن زمان ساده بود و ساده‌ترین انتخابات بود، زیرا اشخاص کاملاً سرشناس بودند و مردم زیاد گیر نبودند که به چه کسی رای بدهند و راحت رای می‌دادند.

امام جمعه کرمان ادامه داد: از یک جایی مدل انتخابات عوض شد و جناح‌ها روی کار آمدند و یکی دوتا دولت هم جناحی شکل گرفتند یعنی مردم به جناح رای دادند و اصلاً کار نداشتند شخصیت چه کسی است که در جناح قرار دارد؟ و می‌گفتند ما به این جناح رای می‌دهیم.

او تصریح کرد: الان در شرایطی هستیم که مردم به برنامه‌ها و گفتمان‌ها رای می‌دهند و مردم نگاه می‌کنند ببینند چه کسی مشکلشان را بهتر حل کرده و چه کسی توان دارد مشکل کشور را حل کند؟ و کدام طرح و برنامه برای نجات کشور، برنامه جدی است؟ و الان در مرحله‌ای هستیم که اکثریت آرا را این مورد به خود اختصاص می‌دهد و به همین دلیل مناظره‌ها خیلی سرنوشت ساز است، زیرا بیشتر رای‌ها در این قرار می‌گیرد لذا انتخابات الان سخت‌تر است

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی تصریح کرد: وقتی می‌بینید یک برنامه‌هایی مورد استقبال قرار می‌گیرد و کسی برنامه‌ای ارائه می‌دهد که اصلاً فکرش را هم نمی‌کردیم آن زمان، چون این نگاه در انتخابات خیلی تاثیر دارد، ممکن است آن انتخاب اصلح تحت الشعاع قرار بگیرد.

اوگفت: آخرین نکته اینکه دولت هم به معنی عام و هم به معنی خاص، هرچه اعتمادش به درون کشور بیشتر و هرچه امیدش از خارج از کشور قطع شود و هرچه نسبت به ظرفیت‌های داخل کشور توجه کند، این دولت موفق‌تر است.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه خدا در قرآن می‌فرماید اگر می‌خواهید تغییر، تحول و پیشرفت کنید، اول از خود و درون خود آغاز کنید بیان کرد: مردم سرنوشتشان دست خودشان است و خودشان نیز باید سرنوشت را رقم بزنند.

او اظهار داشت: وقتی در درون انقلاب اتفاق افتاد، بیرون بالاجبار مجبور است تحت تاثیر شما قرار بگیرد و شرایط را برای شما فراهم کند.
انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار