صدور اسناد تفکیکی مسکن روستایی درسیرجان

رئیس بنیاد مسکن شهرستان سیرجان گفت:۲۴۶ جلد سند تفکیکی در روستای اکبرآباد دیوان بیگی شهرستان سیرجان صادر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، بهنام سلاجقه رئیس بنیاد مسکن شهرستان سیرجان گفت:با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک در سال جاری تعداد ۳۱۶ جلد سند تفکیکی، قانون الحاق و همچنین اسناد مالکیت واحد‌های مسکونی احداثی بنیاد مسکن در روستای اکبرآباد دیوان بیگی صادر و بزودی تحویل مالکین قرار خواهد گرفت.

 با بیان اینکه با تلاش همکاران تا پایان سال جاری قریب یک هزار جلد سند صادر و تحویل مالکین قرار خواهد گرفت، افزود: یکی از مهم‌ترین محور‌های عمران و توسعه پایدار روستاها، اقدام بنیاد مسکن جهت صدور اسناد مالکیت اراضی و املاک واقع در محدوده طرح هادی روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۵۰۰۰ نفر جمعیت می‌باشد.

او تصریح کرد:  با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان ثبت اسناد واملاک کشور در راستای اجرای قانون الحاق موادی به قانون ساماندهی و تولید و عرضه مسکن در حال اجراست و همچنین مالکین اسناد مالکیت دارای اسناد دفترچه‌ای و فاقد شناسه واقع در روستا‌های محموداباد سادات، فخراباد و دارستان و شهر‌های بلورد و خواجو شهرمی توانند به بنیاد مسکن جهت تعویض اسناد دفترچه‌ای به سند تک برگ کاداستر مراجعه کنند.

او افزود:صدور سند مالکیت در روستا‌ها مزایای دریافت تسهیلات، ضمانت بانکی، افزایش ارزش حقوقی و اقتصادی ملک را به همراه دارد و این شرایط میل و رغبت مردم برای سند دار کردن املاک را افزایش می‌دهد.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان سیرجان بیان داشت: اسناد مالکیت روستایی نقش موثری در وسعت بخشی به مالکیت‌های مسکونی، تجاری و ایجاد انگیزه برای سرمایه گذاری بخش خصوصی به ویژه در بخش خدمات و ایجاد فضای تعامل و همکاری بین روستاییان و دستگاه‌های دولتی دارد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار