پیش بینی ۹۳۹ شعبه ثابت و سیار اخذ رای برای برگزاری انتخابات در چهارمحال و بختیاری

برای برگزاری انتخابات ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهری، روستایی و عشایری همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ۹۳۹ شعبه اخذ رای در چهارمحال و بختیاری پیش بینی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، جعفر مردانی رئیس ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با اشاره به در پیش‌رو بودن انتخابات ۱۴۰۰ گفت: برای برگزاری این انتخابات ۹۳۹ شعبه اخذ رای در استان در نظر گرفته شده است.

او افزود: از این تعداد ۷۵۲ شعبه ثابت و ۱۸۷ شعبه سیار و همچنین ۳۶۳ شعبه شهری و ۵۷۶ شعبه سیار است.

مردانی حضور حداکثری در انتخابات امسال را باعث شکوفایی انقلاب اسلامی در بخش‌های مختلف دانست و اضافه کرد: امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت را چهار رکن اصلی برگزاری انتخابات است و مجموعه عوامل برگزاری انتخابات در استان برای حضور پُر شور و مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای تلاش می‌کنند.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری با ۶ کمیته تخصصی فعالیت خود را همزمان با سراسر کشور از دوم اسفندماه سال گذشته با چهار راهبرد، تلاش برای ایجاد شور و نشاط، حضور حداکثری، جلب رضایت مردم و رعایت بی‌طرفی کامل با استفاده از نیروی انسانی کارآمد و با هدف افزایش دقت، سرعت و سلامت انتخابات آغاز کرد.

مردانی گفت: طرح جامع آموزش انتخابات با ۲ محور آموزش‌های موضوعی ویژه مجریان و دست‌اندرکاران و آموزش‌های عمومی با کمک رسانه‌های گروهی و فضای مجازی در راستای مشارکت حداکثری در دست اقدام است.

او افزود: برگزاری انتخابات شورا‌های اسلامی در ۲۴ مرکز استان از مجموع ۳۱ مرکز استان کشور به‌صورت تمام‌مکانیزه برگزار می‌شود که در استان علاوه بر شهرکرد، انتخابات شورای شهر لردگان نیز مکانیزه برگزار خواهد شد.

مردانی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی اضافه کرد: با آغاز تبلیغات رسمی نامزد‌های انتخاباتی شورا‌های اسلامی از ۲۰ خردادماه به‌مدت یک هفته، باید رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی با جدیت بیشتری در دستور کار قرار گیرد.

او ادامه داد: در این دوره از انتخابات، ۸۰۲ نفر در شهر‌ها و سه هزار و ۴۷۴ نفر در روستا‌های بالای ۲۰ خانوار جمعیت چهارمحال و بختیاری برای حضور در شورا‌های اسلامی شهر و روستا استان رقابت می‌کنند.

مردانی با اشاره به برگزاری انتخابات شورا‌های اسلامی در ۴۳ شهر چهارمحال و بختیاری گفت: از این تعداد شورای اسلامی شهر‌های شهرکرد و بروجن هفت نفره و ۴۱ شهر دیگر پنج نفره است.

او به برگزاری انتخابات شورا‌های اسلامی در ۶۱۶ روستای بالای ۲۰ خانوار جمعیت استان اشاره و اضافه کرد: از این تعداد شورای اسلامی در ۴۹ روستا پنج نفره و در ۵۶۷ روستا سه نفره است.

مردانی ادامه داد: جمعیت واجد شرایط رای دادن چهارمحال و بختیاری در انتخابات امسال ۷۴۱ هزار و ۳۲۲ نفر است که از این تعداد ۱۸ هزار و ۵۹۱ نفر رای اولی هستند.

او با اشاره به پیش‌بینی ۲۲ هزار نفر عوامل اجرایی ویژه برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ اظهار داشت: اعتقاد، اعتماد و امید، سه رکن اصلی برگزاری انتخابات در امسال به‌شمار می‌رود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.