غفاری:

دانشگاه‌ها در دوران کرونا ارتباطات خود را حفظ کرده‌اند

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: دستاورد مهم دانشگاه‌ها این است که کانون و ارتباطات خود را همواره در دوران کرونا حفظ کرده اند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم اختتامیه نهمین جشنواره ملی رویش ویژه دستاورد‌های کانون‌های فرهنگی، هنری، دینی و اجتماعی دانشگاه‌ها امروز، چهارشنبه ۱۹ خرداد با حضور غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و جمعی دیگر از مسئولان دانشگاهی در دانشگاه علامه طباطبایی به صورت حضوری و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار شد.

غفاری در این مراسم اظهار کرد: وقتی دانشگاه را به عنوان یک نهاد اجتماعی نگاه می‌بینیم صحبت از دانشگاه بزرگ در جامعه می‌شود و این بزرگی صرفاً محدود به فضای جغرافیایی نیست، بلکه دانشگاه بزرگ به معنای یک جامعه است.

او افزود: تعریف دانشگاه به میزان تعاملات و تراکم تعاملات اجتماعی و فرهنگی که در آن قرار دارد بر می‌گردد و به میزانی هم که این تراکم و نیز تنوع مجموعه‌های اجتماعی و فرهنگی با تنوع بالایی همراه باشند، اهمیت زیادی دارد.

غفاری تصریح کرد: دانشگاه به مثابه یک نهاد اجتماعی فراتر از یک سازمان می‌رود و از بایسته‌ها و ویژگی‌های مهم بهره‌مند می‌شود و به این صورت آن را تبدیل به دانشگاه در معنای واقعی کلمه می‌سازد.

او ادامه داد: بنا به داشته‌ها و ظرفیت‌هایی که یک مجموعه اجتماعی از دانشگاه بهره‌مند و برخوردار می‌شود به همان میزان هم دارایی‌های بیشتری را در اختیار خواهد داشت، کانون‌های فرهنگی و اجتماعی از یک تنوع و گستره قابل توجهی بهره‌مند و برخوردار هستند و از قضا در چند سال اخیر بر این گستردگی و تنوع افزوده شده است؛ چرا که ما در سال ۹۲ حدود ۲۲۰۰ کانون در دانشگاه‌ها داشتیم و امروز نزدیک به ۷ هزار کانون فرهنگی، اجتماعی، ادبی، هنری، مذهبی و دینی داریم و باید گفت که هم به لحاظ کمیت و هم به لحاظ کیفیت در این زمینه‌ها رشد کرده ایم.

غفاری تاکید کرد: امروز شاهد برگزاری اختتامیه آیین نهمین جشنواره رویش هستیم و باید گفت که فعالیت‌های فرهنگی به لحاظ کمی و هم به لحاظ کیفی از یک وسعت و گستره بسیار خوبی بهره‌مند و برخوردار هستند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: در این سه ترم متوالی با ورود به دانشگاه‌ها جای خالی دانشجویان و فعالیت‌های علمی به خوبی احساس شده است و یک دستاورد مهم در دوران کرونا این بوده که دانشگاه‌ها کانون و ارتباطات خود را همواره حفظ کرده اند.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.