به مناسبت گرامیداشت هفته محیط زیست؛

پروژه احداث و بهبود غبارگیر‌های گل‌گهر به بهره‌برداری رسید

پروژه احداث، توسعه و بهبود غبارگیر‌های شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر سیرجان امروز به مناسبت هفته محیط زیست به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، پروژه احداث، توسعه و بهبود غبارگیر‌های شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر  امروز به مناسبت هفته محیط زیست و با حضور مدیرکل محیط زیست استان، فرماندار سیرجان، مدیرعامل و معاونین شرکت گل‌گهر، مدیرعامل و مدیران شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر به بهره برداری رسید.

سهراب بهاالدینی فرماندار سیرجان در آیین این مراسم با تاکید بر لزوم رعایت تمامی دستورالعمل ها و استاندارد‌های زیست محیطی در فعالیت‌های شرکت‌های منطقه گل گهر، گفت:شرکت‌های منطقه ای گل گهر باید به موازات تولید، سه مولفه آب، خاک و هوا را همواره مورد توجه قرار دهند، همانطور که صنعتی شدن باعث ایجاد اشتغال، رشد اقتصادی، امکانات مدرن برای مردم شده است و از سوی دیگر می‌توان امکان حیات و استفاده از محیط زیست سالم را از بشر سلب کند. اما همواره منافع صنعت با محیط زیست در تضاد نیست.

او ضمن تقدیر از همراهی همیشگی اداره کل محیط زیست استان کرمان و شرکت‌های منطقه گل‌گهر، بر حضور حداکثری صنعتگران همچون دوره‌های گذشته هم دوش با سایر اقشار جامعه در انتخابات تاکید کرد و افزود: یکی از مهمترین موضوعاتی که پیش رو داریم دو انتخاب پر حجم، سنگین و اثرگذار ریاست جمهوری و شوراهاست که انتخاب ریاست جمهوری در عرصه بین المللی اقتدار کشورمان را بالا خواهد برد و انتخابات شورا‌ها در حوزه محلی برای عمران و آبادانی حوزه شهری و روستایی حائز اهمیت است، لذا جامعه کارگری باید هوشیارتر از همیشه با همدلی، همزبانی، تعامل بار دیگر همچون انتخابات‌های گذشته در عرصه انتخابات ۲۸ خرداد امسال نقش آفرینی کنند.

مرجان شاکری مدیرکل محیط زیست استان کرمان در این آیین ضمن بازدید از مجموعه شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر، از اقدامات زیست محیطی شرکت‌های منطقه گل گهر تشکر کرد و گفت: به رغم اینکه اقدامات پیرامون حفاظت از محیط زیست برای صنعت هزینه بالایی دارد، اما خوشبختانه این مهم در شرکت گل‌گهر و شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر همواره در اولویت است که این دیدگاه مثبت رو به جلو، جای تقدیر دارد.

مدیرعامل شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر نیز در آیین افتتاح این پروژه گفت: پروژه احداث، توسعه و بهبود غبارگیر‌های شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر؛ پروژه‌ای زیست‌محیطی است که در راستای حفظ سلامت کارکنان آن مجموعه و محیط‌زیست منطقه با برآورد ۵۰ تن در ساعت جمع آوری غبار نرمه گندله از محیط و بازگرداندن آن به چرخه تولید با بیش از ۱۲۷ هزار نفر ساعت کار انجام شده در حوزه نصب و راه اندازی، بهینه سازی و بهره برداری و ۷ هزارو ۶۵۵نفر ساعت کار انجام شده در حوزه مهندسی آغاز به کار می‌کند.

محمد محیاپور افزود: با انجام این پروژه میزان غبار محیطی به کمتر از ۱۰ میلی گرم بر متر مکعب و غبار خروجی استک به کمتر از ۵۰ میلی گرم در متر مکعب می‌رسد.

همچنین ایمان عتیقی مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر نیز در این مراسم گفت: حفاظت از محیط زیست و کاهش آسیب‌های زیست محیطی از جمله رسالت مهم همه شرکت‌هایی است که در حوزه صنعت و معدن فعالیت دارند و قطعا شرکت گل گهر و شرکت‌های منطقه نیز این مهم را در دستور کار خود قرار می‌دهند تا ضمن فعالیت در حوزه تولید و توسعه صنعت؛ محیط زیست را از افزایش آسیب حفظ کرده و برای احیای آن تلاش کنند تا نسل‌های آینده از محیط زیستی مناسب بهره‌مند باشند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار