شکل گیری ۷۵۰ ستاد مردمی آیت الله رئیسی در کشور

قائم مقام ستاد مرکزی حجت الاسلام رئیسی (سمر) از شکل گیری ۷۵۰ ستاد مردمی تحت پوشش این ستاد در سراسر کشور خبر داد و گفت: از این تعداد بیش از ۴۰ ستاد در استان فارس راه اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد رستمی در حاشیه سفر به شیراز و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نزدیک به ۵۴۳ هزار نفر در سامانه ستاد حجت الاسلام رئیسی ثبت نام کرده اند، افزود: ٧٠٠ نفر از مسئولان ستادی در سراسر کشور مدیریت این مجموعه را بر عهده دارد.

او با اشاره به فعالیت ستاد سمر از سال ۹۶، عنوان کرد: از همان زمان به دنبال ایجاد گفتمانی بودیم که صرفا از فرد حمایت نکند بلکه با ایجاد قالب، فردی را مورد حمایت قرار دهد که شرایط تعریف شده دارا باشد.

قائم مقام ستاد مرکزی سمر اخلاق مداری، ولایت پذیری، عدالت خواهی، مبارزه با فساد و رعایت حقوق شهروندی ا از اصول تعریف شده برای این قالب در نظر گرفته شده اعلام کرد و گفت: هر شخصی که به این اصول نزدیک‌تر باشد در چارچوب ستاد مردمی سمر قرار خواهد گرفت.

رستمی خاطرنشان کرد: در انتخابات پیش رو شخصی که مورد حمایت ستاد مردمی سمر قرار گرفته، حجت الاسلام رئیسی است که با توجه به نزدیک بودن به این شاخص‌ها انتخاب شده و تمام قد از آن حمایت خواهیم کرد.

او عنوان کرد: از نظر ما تمام کاندیدا‌هایی که در عرصه انتخابات ریاست جمهوری حضور دارند با توجه به تایید شورای نگهبان اصلح هستند، اما شخص اصلح‌تر و اصلح مقبول از نظر ما آیت الله رئیسی است.

قائم مقام ستاد مرکزی سمر در ادامه خاطرنشان کرد: مهمتر از بحث حمایت از فرد یا افراد در انتخابات بحث مشارکت حداکثری مردم در عزصه انتخابات است که ما در این زمینه نیز فعالیت‌های خود را متمرکز کرده ایم.

رستمی در خصوص تکثر و موازی کاری ستاد‌های متعدد تحت عنوان ستاد‌های مردمی حجت الاسلام رئیسی در کشور به ویژه در استان فارس گفت: ستاد مرکزی حجت الاسلام رئیسی تحت نظر علی نیکزاد اداره می‌شود و مسئولیت ستاد‌های مردمی ایشان بر عهده صولت مرتضوی گذاشته شده است.

او ادامه داد: ستاد‌های مردمی که دارای حکم از صولت مرتضوی هستند در سراسر کشور قانونی است.

قائم مقام ستاد مرکزی سمر یادآور شد: بعضی ستاد‌ها که بدون مجوز و صرفا بر مبنای اذن حجت الاسلام رئیسی مبنی بر هر خانه یک ستاد راه اندازی شده است، جهت صدور احکام یا اقدامات تشکیلاتی مسئولیتی نداشته و عملکرد آن‌ها غیرقانونی است.

رستمی تاکید کرد: سردار افشار در کشور با مسئولیت شورای هماهنگی، ستاد‌های مردمی را بر عهده دارد و راه اندازی هر گونه ستاد در زیر مجموعه این ستاد غیرقانونی است.

او از ممنوعیت ستاد‌های حجت الاسلام رئیسی در حمایت از کاندیدا‌ها یا لیست‌های شورای شهر خبر داد و گفت: ستاد انتخاباتی حجت الاسلام رئیسی از هیچ کاندیدا و لیستی حمایت نمی‌کند.

رئیس ستاد مردمی سمر در استان فارس نیز گفت: از ابتدای فعالیت این ستاد تلاش کردیم به صورت گمنام، چراغ خاموش، بدون هیاهو و شو بازی فعالیت‌های خود را دنبال کنیم و اولین ستادی هستیم که وقتی آمدن حجت الاسلام رئیسی به عرصه انتخابات، قطعی نشده بود در صحنه بودیم.

شکل گیری ۷۵۰ ستاد مردمی آیت الله رئیسی در کشور

ابراهیم نسیمی با بیان اینکه در همان زمان که پیگیر حضور و دعوت ازحجت الاسلام رئیسی برای شرکت در این عرصه بودیم، گفت: اعتقاد داشتیم که ایشان از رویش‌ها و ثمرات این نظام است و تمام تلاش‌های ما را معطوف به تقویت و حمایت از ایشان گذاشتیم.

او با بیان اینکه در روند فعالیت به دنبال اثبات خود و یا انکار و نفی دیگران نیستیم، عنوان کرد: معتقدیم تمام ستاد‌های مرابط با حجت الاسلام رئیسی با یک هدف مشترک فعالیت می‌کنند لذا باید تلاش‌ها مبتنی بر ایجاد وحدت، همدلی و هم افزایی باشد.

قائم مقام ستاد مرکزی سمر با تاکید بر اینکه ستاد مردمی سمر با رعایت تمام ساختار‌های مدنظر آیت الله رئیسی در ستاد‌های خود فعالیت می‌کند، گفت: حاشیه پردازی‌ها و اسپانسر گرفتن در این ستاد ممنوع است و تمام کارکرد‌ها و اقدامات ستاد به صورت مشارکتی و خود گردانی است وحیطه اصلی فعالیت، حضور فعالانه در فضای مجازی و ایجاد ارتباطات و جلب مشارکت حداکثری گذاشته شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار