تصویب قانون جدید ازسوی چین برای مقابله با تحریم‌ها

درپی اعمال تحریم‌های آمریکا و متحدانش علیه چین، پکن قانون جدیدی را برای جبران و اعمال فشار متقابل بیشتر به این کشور‌ها تصویب کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، چین قانونی را برای مقابله با تحریم‌های خارجی، به منظور اعمال فشار بیشتر بر آمریکا و اروپا تصویب کرد.

کارشناسان محلی می‌گویند این قانون، جدیدترین و گسترده‌ترین ابزار قانونی چین برای پاسخگویی به تحریم‌های خارجی است و قصد دارد به اقدامات تلافی‌جویانه چینی مشروعیت بیشتری بدهد.

شرکت‌های خارجی آمریکایی و اروپایی نگران تأثیر و نفوذ چین در سرمایه‌گذاری خارجی هستند.

این در حالی است که این شرکت‌ها مقامات چینی را به منظور ابراز نگرانی درباره نحوه رفتار چین با اقلیت مسلمان اویغور خود در سین کیانگ و فعالیت‌های دموکراسی خواهی در هنگ کنگ، به طور فزاینده‌ای تحریم کردند.

در همین راستا ۱۴ نایب رئیس کمیته روابط خارجی کنگره ملی خلق چین (NPC) به دلیل تصویب قانون امنیت ملی در سال گذشته در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته‌اند. واشنگتن همچنین شرکت‌های چینی مانند هوآووی و زدتی‌ای «Huawei و ZTE» را به دلیل همکاری اقتصادی با ایران و نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران یا کره شمالی، تحریم کرد.

دولت چین نیز در ماه‌های اخیر به این تحریم‌ها واکنش نشان داده و چندین سیاستمدار ارشد و مقامات آمریکا، اتحادیه اروپا و انگلیس را تحریم کرد.

سنای آمریکا روز سه شنبه با ۶۸ رأی موافق در مقابل ۳۲ رأی مخالف بسته‌ای از قوانین و طرح‌ها را با هدف ارتقای توانایی این کشور برای رقابت با فناوری پکن تصویب کرد.

کمیته روابط خارجی کنگره ملی خلق چین (NPC) در بیانیه‌ای با انتقاد از این اقدام اعلام کرد: این لایحه نمایانگر ذهنیت جنگ سرد است که سیاست‌های داخلی و خارجی چین را لکه‌دار می‌کند و مداخله در امور داخلی این کشور محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۵ ۲۰ خرداد ۱۴۰۰
راه فقط مقابله و بی اثر کردن تحریم از داخل کشورهاست
آخرین اخبار