۵۸ کشته در تظاهرات ضددولتی در کلمبیا

از زمان شروع تظاهرات ضددولتی در کلمبیا تاکنون دستکم ۵۸ نفر جان خود را از دست داده اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، شمار کشته‌های تظاهرات ضددولتی در کلمبیا به ۵۸ نفر رسید.

بر این اساس، تظاهرات ضددولتی در کلمبیا همچنان ادامه دارد. این تظاهرات در روز‌های اخیر به درگیری معترضان با نیرو‌های امنیتی منجر شده است. شب گذشته پلیس کلمبیا برای سرکوب معترضان به استفاده از گاز اشک آور و ماشین‌های آب پاش متوسل شد.

به گفته مقامات کلمبیا در تظاهرات ضددولتی اخیر در این کشور، دست کم پنجاه و هشت نفر کشته شده اند. سه نفر از این کشته شدگان افسران پلیس کلمبیا بوده اند. تظاهرات ضددولتی در کلمبیا از چند هفته پیش شروع شده است. معترضان به عملکرد دولت در زمینه اقتصادی و کوتاهی آن در مقابله با فقر، خشونت پلیس، نابرابری در نظام‌های آموزشی و خدمات درمانی اعتراض دارند.

برنامه مالیاتی جدید دولت نیز سبب تشدید این اعتراضات شده است. فساد مالی، بیکاری و نقض حقوق شهروندان بومی و نابرابری از دیگر مسائل مطرح در این تظاهرات ضددولتی در کلمبیا است. به مدت بیش از ۵۰ سال، جنگ کلمبیا علیه چریک‌های چپگرا موسوم به «نیرو‌های مسلح انقلابی کلمبیا» سایر اولویت‌های دولت را تحت الشعاع قرار داده است.

در سال ۲۰۱۹ میلادی پس از به قدرت رسیدن «ایوان دوکه»، جوانان کلمبیایی به خیابان‌ها آمدند و خواستار دسترسی آزاد و راحت به آموزش عمومی، شغل بهتر و یک دولت حمایت گر شدند. از سوی دیگر، منطقه آمریکای لاتین به ویژه آمریکای جنوبی، به شدت از همه گیری کرونا آسیب دیده است، به گونه‌ای که بسیاری از کشور‌های این منطقه در صورت اجرا نشدن اصلاحات اقتصادی، با شرایط مالی بسیار وخیمی روبرو خواهند شد.

برخی بر این باورند کشور‌های آمریکای لاتین به دلیل تبعیت از سیاست‌های اقتصادی قدرت‌های بزرگ و نیز سازمان‌ها و نهاد‌های بین المللی مانند بانک جهانی و صندوق بین المللی پول دچار مشکلت بزرگ اقتصادی و شکاف اجتماعی در میان مردم خود شده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار