سیاره جدیدی شبیه به زمین توسط ناسا کشف شد

سیاره TOI-1231 b هر 24 روز در حال چرخش دور یک کوتوله قرمز است که به طور قابل ملاحظه‌ای شبیه زمین است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، یک سیاره عجیب و غریب که اخیرا کشف شده دانشمندان را در شکار زندگی فرازمینی هیجان زده کرده است. محققان آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا و دانشگاه نیومکزیکو کشف سیاره فراخورشیدی TOI-۱۲۳۱ b را که در حال چرخش دور یک ستاره کوتوله M است و به عنوان کوتوله قرمز نیز شناخته می‌شود، تایید کردند.

دانشمندان قادر به مشخص کردن آن ستاره و اندازه گیری شعاع و جرم TOI-۱۲۳۱ b بودند. سپس این داده‌ها، اطلاعات لازم برای محاسبه تراکم و فرضیه اینکه جو از آن ساخته شده است را به آن‌ها داد. این سیاره، یک بدن معتدل با اندازه متوسط زیر نپتون با یک مدار ۲۴ روزه دارد و  هشت برابر در مقایسه با زمین به خورشید نزدیکتر است، اما درجه حرارت آن شبیه به سیاره زمین است، زیرا کوتوله قرمز قدرت کمتری دارد.

جو آن تقریباً ۳۳۰ کلوین یا ۱۴۰ درجه فارنهایت است و باعث می‌شود TOI-۱۲۳۱b یکی از جالبترین و کوچکترین سیارات فراخورشیدی باشد که برای مطالعات جو هنوز کشف نشده است. ممکن است ابر‌هایی با ارتفاع زیاد در جَوش و احتمالاً شواهدی از آب در آن وجود داشته باشد.

جنیفر برت ، دانشمند ناسا JPL ، استادیار گروه فیزیک و نجوم UNM ، دیانا دراگومیر ، گفت: "مشاهدات آینده از این سیاره جدید به ما اجازه می دهد تا تعیین کنیم که ابرهای آب در اطراف این جهان های معتدل چقدر نادر هستند." البته مطالعه بیشتر برای درک دقیق نحوه تشکیل آن ضروری است.

دراگومیر ادامه داد: "تراکم کم TOI 1231b نشان می دهد که بیش از آنکه یک سیاره سنگی باشد ، توسط جو قابل توجهی احاطه شده است. اما ترکیب و میزان این جو ناشناخته است! " TOI1231b می تواند دارای جو بزرگ هیدروژن یا هیدروژن هلیم یا جو بخار آب متراکم تری باشد. 

برت گفت: "یکی از جذاب ترین نتایج دو دهه اخیر علم سیاره فراخورشیدی این است که تاکنون هیچ یک از سیستم های جدید سیاره ای که کشف کرده ایم چیزی شبیه منظومه شمسی خودمان نیستند."

سیاره جدید توسط ناسا کشف شد

یک قدم به کشف سیاره‌ای شبیه به زمین نزدیک شده ایم

او در ادامه گفت: "آنها پر از سیارات در اندازه زمین و نپتون در مدارهای بسیار کوتاه تر از عطارد هستند، بنابراین ما هیچ نمونه محلی برای مقایسه آنها نداریم. این سیاره جدید که کشف کردیم هنوز عجیب است، اما اینکه به سیاره‌های همسایه ما شباهت دارد یک قدم رو به جلو برای شناخت جهان هستی است. در مقایسه با بیشتر سیاره های عبوری که تاکنون کشف شده اند و اغلب دارای دمای سوزان در صدها یا هزاران درجه هستند ، TOI-1231 b به طور مثبتی سرد است. "

تحقیقات دانشمندان با عنوان "TOI-1231 b: یک سیاره معتدل ، به اندازه نپتون در حال عبور از کوتوله M3 نزدیک NLTT 24399" ، در شماره آینده مجله نجوم منتشر خواهد شد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منتقد
۲۲:۰۵ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
این که نپتونه بابا...
Iran (Islamic Republic of)
؟؟؟؟؟؟؟؟
۱۵:۲۷ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
زاهر قشنگی داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۵ ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
چه خوب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۵ ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
الله اکبر هزاران ملیارد کهکشان و ستاره هست انسان حقیر مانده تا کشفشان کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۹:۴۰ ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
الکی دارن خودشون رو خسته میکنند.زمین تنها سیاره قابل زیست در تمام هستی هست و هیچ موجود فرا زمینی وجود نداره.متاسفانه این به اصطلاح دانشمندان سعی در بالا بردن دانش انسان ندارن و فقط به دنبال مدرکی برای انکار خدا هستن مدرکی که هیچ وقت بهش دست پیدا نمیکنند
Iran (Islamic Republic of)
رها
۱۱:۲۹ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
با جملات اولت مخالفم.از کجا معلوم وجود نداره؟آیا خداوند خودش گفته هیچ موجودی بجز انسان و هیچ سیاره ی قابل زیستی بجز زمین مجود نداره؟
اما با جملات آخرت موافقم.واقعا اونا همیشه سعی میکنن همینو بگن اما هرگز موفق نمیشن حقیقت رو پنهان کنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۹ ۲۸ فروردين ۱۴۰۱
ما در روایات زیاد داریم
الف الف،یعنی هزار.میلیون،،،موجوداتی به غیر از انسان،،
و یه روایت دیگه هم هست که آیه ای ازش هست ولی الان یادم نیست معنیش اینه:شهر هایی هست مثله شهرهای شما به تمدن هم رسیدن.
تو این همه کهکشان تو این همه ابر خوشه که کهکشان توش هست یه کم فکر کن،یعنی فقط ماییم پس چه علتی داره که خداوند این همه چیز خلق کنه؟
بیکار که نبوده!درسته؟
زیاد روایات و احادیث هست راجب این مورد و اگه فکر میکنی دارم دروغ میگم:اطیعوالله و اطیعوالرسول،،،اگه تو کلام پبامبررو اطاعت میکنی پس میدونی که هستن
و اشرف همه ی مخلوقات انسان چرا چون تنها مخلوقی بود که تجلیگاه صفات الله امام زمان
اما تنها چیزی که شاید از نظر من وجود نداشته باشه جهان موازی هست ،،،در عالم ۹ نفر هستند که شبیه شمان
خدا نگه دار
آخرین اخبار