صادرات ۸۰۰ هزار دلاری صنایع‌دستی خراسان شمالی

معاون صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: ۸۰۰ هزار دلار تولیدات صنایع‌دستی خراسان شمالی به کشور‌های آلمان، ترکیه، لهستان، روسیه، استرالیا، امارات، عمان، کانادا و چین صادر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،محمدرضا قهرمانیان  معاون صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: این صادرات شامل انواع دستبافته‌های داری، زیورآلات، مصنوعات چرمی دست‌ساز، البسه محلی، معرق و منبت چوب و رودوزی‌های سنتی و سوزن‌دوزی است.

قهرمانیان میزان تولید انواع صنایع‌دستی در رشته‌های گلیم و سفره کردی، نساجی سنتی، سراجی سنتی، معرق مشبک و خراطی چوب، نمدمالی، مس گری، سفال و سرامیک کاشی سنتی  در استان را به میزان ۱۲۰ تن در سال برآورد کرد و افزود: این تولیدات، علاوه بر مصرف داخلی در استان، به‌واسطه فروش در فروشگاه‌های داخلی، از طریق تبلیغ در سایت‌های فروش و فضای مجازی به سراسر کشور نیز ارسال می‌شود.


بیشتر بخوانید


او به برگزاری ۱۰ دوره آموزشی در سال ۹۹، در شهر‌ها و روستا‌های استان در حوزه دوره‌های تکمیلی صنایع‌دستی، تجاری‌سازی، بسته‌بندی، طراحی محصول، بازاریابی و صادرات اشاره کرد و گفت: این دوره‌ها با اعتبار یک میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال و با مشارکت ۱۴۵ نفر از شاغلان بخش صنایع‌دستی استان برگزار شد.

قهرمانیان با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی بازارچه صنایع‌دستی بجنورد، عنوان کرد: این پروژه در ۶ غرفه و در زمینی به مساحت ۱۵۰ مترمربع احداث شده و تا کنون ۷ میلیارد و ۳۰ میلیون ریال اعتبار به آن تخصیص یافته است.
انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.