تلاش خراسان شمالی برای صادارت بدون استفاده از دلار

استاندار خراسان شمالی گفت: تلاش ما در استان، همانند پیمان بریکس حذف دلار در روابط اقتصادی با ۳۱ کشوری است که به آن‌ها صادارات داریم.

 محمدرضا حسین نژاد در کارگره صادرات غیر نفتی استان از تحقق بیش از سه برابری هدف صادراتی استان خبر داد و گفت: شصت میلیون دلار هدف صادراتی استان در سال گذشته بود درحالیکه ۲۱۵ میلیون دلار صادرات انجام شد که بیش از سه برابر هدف صادراتی، صادرات داشتیم.

او گفت : تولید کنندگان با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در مسیر استفاده از جنس مشابه به جای جنس خارجی می‌تواند در مهار تورم موثر باشند.

او به سفر اخیر سرکنسول استان آستاراخان روسیه به استان اشاره داشت و گفت: هیاتی از تجار و بازرگانان استان سفری به آستاراخان داشته باشند تا تکمیل کننده صادرات استان به روسیه باشد.

او بازاریابی فروش محصولات را کمک مهم به تجار و تولید کنندگان در امر صادرات دانست و گفت : باید برای رفع موانع حوزه صادرات کمک کنیم.

حسین نژاد گفت :  نقش آفرینی کمرنگ دلار در زندگی و احصا منویات مقام معظم رهبری و رویکرد مهم دستگاه‌های اجرایی در رشد تولید و مهار تورم می‌تواند نقش صادرات را پررنگ‌تر کند.

استاندار خراسان شمالی با تاکید بر اینکه صادرات می‌تواند بدون اتکا به ارز پیگیری شود، گفت: با اختصاص تسهیلات برای تولید کنندگان و تجار، رشد تولید، تقویت فروش تولید کنندگان در خارج می‌توانیم شعار سال را محقق کنیم.

او  در پایان از دستگاه‌های متولی خواست فکری به حال بیمه قالیبافان استان کنند چرا که آمار‌ها نشان می‌دهد پوشش بیمه‌ای این قشر بسیار پایین و در حد ۲ تا ۱۴ درصد در شهرستان‌های مختلف است و قالیبافان باید معطل بمانند تا بیمه گذاری از پوشش خارج شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.