آغاز برداشت گندم از مزارع چناران و گلبهار

عملیات برداشت از سطح بیش از ۸ هزار و ۹۰۰ هکتار از مزارع گندم چناران و گلبهار آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد, محمدرضا روستانژاد مدیر جهاد کشاورزی چناران گفت: عملیات برداشت گندم از سطح بیش از ۸ هزار و ۹۰۰ هکتار از مزارع گندم که از این مقدار ۸ هزارو ۳۰۰ هکتار آبی و ۵۰۰ هکتار دیم است آغاز شد.

او افزود: ۱۰ دستگاه کمباین,کار برداشت از مزارع گندم چناران و گلبهار را شروع کرده و با ورود کمباین‌های مهاجر, برداشت از کل سطح مزارع انجام می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی چناران ادامه داد: پیش بینی می‌شود بیش از ۳۰ هزار تن گندم برداشت گردد و برداشت این محصول در شهرستان‌های چناران و گلبهار از نیمه دوم خردادماه شروع و تا پایان تیرماه ادامه دارد.


بیشتر بخوانید


روستانژاد بیان کرد: ۴ مرکز خرید دولتی مستقر در شرکت تعاونی روستایی رادکان، اتحادیه تعاونی روستائی چناران، سرک، کارخانه آرد کیمیا چناران و سیلوی شهدینه در شهرستان‌های چناران و گلبهار عملیات خرید گندم را انجام می‌دهند و پیش بینی می‌گردد میزان تولید محصول گندم برداشت شده به علت کاهش نزولات جوی در سال جاری نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد کاهش داشته باشد.

او تصریح کرد: کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی چناران بر خرید محصول، برداشت و معاینه فنی کمباین‌ها نظارت کامل می‌کنند همچنین میزان تولید گندم در سال گذشته ۵۰ هزار و ۲۱۰ تن بود که ۴۸۹۶۰ تن از مزارع گندم آبی و ۱۲۵۰ تن گندم از مزارع دیم محصول گندم برداشت شد.

 

انتهای پیام//ف.ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار