چین موشک‌های «قاتل ناو‌های هواپیمابر» را آزمایش کرد

چین پس از سفر سناتور‌های آمریکایی به تایوان، موشک‌های موسوم به «قاتل ناو‌های هواپیمابر» را آزمایش کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از واشنگتن اگزمینر، چین پس از سفر سه سناتور آمریکایی به تایوان، توانایی نظامی خود را در استقرار موشک‌های بالستیک  برای حمله به ناو‌های هواپیمابر آمریکا آزمایش کرد.

 سرهنگ جیانگ فنگ، از مقامات ارشد ارتش چین درباره تمرینات نظامی روز سه شنبه گفت: «ما اخیراً تمرینات شبانه را به طور منظم برگزار می‌کنیم که معمولاً تا بامداد روز بعد ادامه دارد.»

او در ادامه افزود: «ما اغلب حمله به اهداف را تغییر می‌دهیم و پایگاه‌ها را بدون اطلاع قبلی برای آزمایش مهارت نیرو‌ها تغییر می‌دهیم و راه را برای جنگ  آماده می‌کنیم. ما توانایی جنگیدن در هر زمان را داریم.»

رسانه‌های دولتی چین تصاویری از موشک‌های «دانگ فنگ-۲۶» را که به «قاتلان ناو‌های هواپیمابر» معروف هستند، منتشر کردند.

وو کیان، سخنگوی وزارت دفاع چین روز سه شنبه، هنگام آزمایش موشکی، هشدار داد: «اگر کسی جرات کند و جزیره تایوان را از چین جدا کند، ما به آن یک حمله تهاجمی خواهیم کرد و به هر قیمتی قاطعانه از اتحاد ملی و تمامیت ارضی خود دفاع می‌کنیم.»

گفته می‌شود موشک‌های «دانگ فنگ-۲۶» باعث ایجاد مشکل برای پنتاگون شده است. قانون گذاران آمریکایی انتظار دارند که بیشتر کشتی‌های جنگی آمریکایی برای فرار از دام «قاتل ناو‌های هواپیمابر» مجبور به ترک منطقه بحران شوند. زیردریایی‌های آمریکایی هنوز می‌توانند نزدیکتر به تایوان عمل کنند و بمب افکن‌های «بی-۵۲» ممکن است در کمتر از ۲۸ ساعت به این مکان برسند، اما استراتژیست‌های آمریکایی به داشتن موشک‌های زمینی بیشتر برای مقابله با چین در این منطقه نیاز دارند.

گلوبال تایمز، رسانه دولتی انگلیس زبان چینی در این باره نوشت: «اکنون، مزیت نظامی چین نسبت به تایوان بسیار زیاد است. ما در صورت وقوع بحران جدی بین تنگه ها، توانایی جلوگیری از مداخله نظامی آمریکا را داریم. سرزمین اصلی در حال حاضر قدرت مسلط در تصمیم گیری درباره چگونگی و سرعت حل مسئله تایوان را دارد.»

وزیر دفاع چین پیشتر سفر سه سناتور آمریکایی به تایوان با یک هواپیمای نظامی را مورد انتقاد قرار داد. سالیوان، سناتور جمهوری خواه آلاسکا، همراه با دو سناتور دموکرات، تامی داکورث از ایلینوی و کریس کوون به تایوان، وعده دادند که  آمریکا ۷۵۰ هزار دوز واکسن به آن خواهد داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۶:۰۰ ۰۲ تير ۱۴۰۰
امیدوارم ایران.روسیه.عراق هم تواین فکرباشندتوازن ایجادمیشود.دم چین هم گرم.
Iran (Islamic Republic of)
ذاالقرنین
۱۷:۱۸ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
بسم الله النور
...
آیا داستان بسیاری از ملت هایی که پیش از این هلاک کردیم ، که اینان در مسکن هایشان قدم میزنند ، هدایتی نکرد !!!!؟
و برای آنان روشن نساخت که سرانجام ستم پیشگان هلاکت است !!!!؟
همانا که در این سرگذشت ها عبرت هاست ،
آیا نمی شنوند !!!!؟
...
آخرین اخبار