فرماندار درگزین:

اولویت ما برگزاری انتخابات سالم و با مشارکت حداکثری است

فرماندار درگزین گفت:مشارکت در انتخابات ۲۸ خرداد بیانگر همبستگی میان مردم و حاکمیت است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، علی اصغر ناظری پور، فرماندار درگزین از آمادگی صددرصدی این شهرستان در برگزاری انتخابات پرشور همراه با نشاط در ۲۸ خرداد خبر داد و گفت: مشارکت حداکثری در انتخابات نقش بسزایی در جایگاه و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین المللی دارد.

او با اشاره به اینکه ۱۰۰ شعبه اخذ رای در شهرستان درگزین پیش بینی شده است افزود: حضور ۸۰۰ رای اولی در شهرستان درگزین چشمگیر است تا نخستین مهرحضور را در شناسنامه‌های خود ثبت و ضبط کنند.

فرماندار درگزین مهمترین اولویت در برگزاری انتخابات را در نظر گرفتن تمهیدات برای حفظ سلامت رای دهندگان دانست و ادامه داد: به همین منظور برنامه ریزی‌های لازم پیش بینی شده است.

ناظری پور ادامه داد: داوطلبان شورای شهر باید برای جلب نظر مردم شیوه‌های قانونی و رعایت قوانین و شیوه‌نامه‌های بهداشتی را مورد توجه قرار دهند.

او ادامه داد: با توجه به شیوع بیماری کرونا، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، پرهیز از تجمع در مکان‌های سربسته و گند زدایی فضا مورد توجه نامزدها باشد.

فرماندار درگزین با توصیه به اینکه نامزدها باید هواداران خود را در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی توجه کنند ادامه داد: توجه نکردن مسئولان ستاد و کاندیدا‌ها به شیوه نامه های بهداشتی و تذکرات شبکه بهداشت و درمان منجر به تعطیلی ستاد تبلیغاتی توسط نیروی انتظامی می‌شود.

ناظری پور عنوان کرد: بخشداران و دهیاران شهرستان درگزین رسیدگی به امور مردم و حوزه سرزمینی را در دستور کار قرار داده و از حضور در هرگونه فضا‌های سیاسی انتخاباتی که موجب تحت الشعاع قرار گرفتن اصل بی طرفی می‌شود پرهیز کنند.

به گفته وی نامزد‌های انتخاباتی نیت صادقانه خود را با حسن اخلاق و پایبندی به قوانین حفظ کنند و تبلیغات خود را در چارچوبی که قانونگذار معین کرده، انجام دهند.

«عیسی جعفری» نماینده مردم شهرستان‌های بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی تیرماه سال ۹۹ به دلیل ابتلا به ویروس کرونا درگذشت و انتخابات میان دورای مجلس برای انتخاب نماینده مردم دراین حوزه انتخابیه ۲۸ خرداد برگزار می‌شود.

استان همدان با ۱۰ شهرستان، هفت حوزه اصلی و ۱۹ حوزه فرعی (شامل سه شهرستان و ۱۶ بخشداری) دارای ۹ کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی در ۹۱۷ روستای استان همدان و ۲ تیره عشایری «جمور» و «ترکاشوند» نیز برگزار می‌شود. در این دوره از انتخابات ۲ هزار و ۹۶۶ نفر به عنوان اعضای شورای روستایی و ۱۷۴ نیز به عنوان عضو شورای شهر و در مجموع سه هزار و ۱۴۰ نفر به عنوان منتخبان ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا در استان همدان برگزیده خواهند شد.
انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۱۹ ۱۵ تير ۱۴۰۲
درصد مشارکت در انتخابات بعید است که به 10 درصد هم برسد. امیدوارم مسئولان به این نکته توجه کافی داشته باشند.