درخواست از همه فلسطینیان برای مقابله با راهپیمایی پرچم

گروه‌های فلسطینی از همه فلسطینیان خواستند با اقدام توهین آمیز صهیونیست‌ها علیه قبله اول مسلمانان و برگزاری راهپیمایی پرچم مقابله کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المنار، همزمان با تلاش‌های بنیامین نتانیاهو نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی و حزب لیکود برای برگزاری راهپیمایی پرچم‌ها در قدس اشغالی به سمت مسجد الاقصی که قرار است حدود ساعت نوزده به وقت تهران برگزار شود، همه گروه‌ها و نهاد‌ها و تشکل‌های فلسطینی از همه فلسطینیان درخواست کرده اند با این اقدام تحریک کننده صهیونیست‌ها علیه قبله اول مسلمانان یعنی مسجد الاقصی مقابله شود.

همه گروه‌ها و نهاد‌ها و تشکل‌های فلسطینی درخواست کرده اند با راهپیمایی تحریک آمیز پرچم که قرار است صهیونیست‌ها امروز سه شنبه در قدس اشغالی برگزار کنند مقابله شود.

خالد الفقیه، خبرنگار المنار در کرانه باختری اشغالی رود اردن گفت: دیروز که دومین روز نخست وزیری نفتالی بنت و کابینه جدید رژیم صهیونیستی بود این راهپیمایی لغو نشد بلکه کابینه جدید ۲۵۰۰ نیروی نظامی در اختیار راهپیمایان گذاشته است تا آنان را همراهی کنند. نقطه آغاز راهپیمایی پرچم نیز باب العامود از در‌های مسجد الاقصی خواهد بود.

از فلسطینیان نیز درخواست شده است در همین نقطه تجمع برگزار کنند. اتوبوس‌های حامل فلسطینیان ساکن اراضی اشغالی سال ۱۹۴۸ میلادی به سمت قدس حرکت خواهند کرد تا از ساکنان قدس حمایت و با راهپیمایی صهیونیست‌ها مقابله کنند. فلسطینیان سپس به سمت باب الخلیل حرکت خواهند کرد.

المنار افزود: دعوت شده است که با راهپیمایی صهیونیست‌ها مقابله شود. همچنین دعوت شده است در همه نقاط تماس در کرانه باختری با صهیونیست‌ها مقابله شود. قرار است راهپیمایی‌هایی به سمت نقاط تماس با اشغالگران همزمان با ساعت پنج و نیم عصر به وقت قدس در رام الله و نابلس و بیت لحم در کرانه باختری برگزار شود. اشغالگران می‌ترسند که درگیری‌ها به اراضی سال ۱۹۴۸ میلادی کشانده شود به همین سبب تجهیزات نظامی زیادی به منطقه اللد و ام الفحم و عکا و رمله و مناطق دیگر انتقال داده شده است.

خبرنگار این شبکه گفت: راهپیمایی پرچم شاید از نظر بزرگی، گسترده خواهد بود و ارزیابی‌های اسرائیلی‌ها و حتی فلسطینیان نشان می‌دهد احتمالا بین ۷۰ تا ۱۰۰ هزار نفر در آن شرکت کنند. حزب لیکود به ریاست نتانیاهو می‌خواهد دولت جدید به ریاست نفتالی بنت را سرنگون کند.

این حزب به تقویت هرچه بیشتر حضور صهیونیست‌ها در این راهپیمایی تشویق خواهد کرد تا اوضاع از کنترل خارج شود.

نتانیاهو قبل از ترک نخست وزیری و به عهده گرفتن ریاست مخالفان گفته بود در سریعترین زمان ممکن کابینه بنت را سرنگون خواهیم کرد و شاید راهپیمایی پرچم یکی از این فرصتهاست. همچنین ۱۴ راهپیمایی دیگر صهیونیست‌ها در کرانه باختری برگزار خواهد شد. شهرک نشینان در مناطق موسوم به جیم که ۶۲ درصد اراضی کرانه باختری را تشکیل می‌دهند با فلسطینیان مقابله می‌کنند.

به نظر می‌رسد حزب لیکود و اردوگاه راستگرایان که از قدرت خارج و مخالف شده اند، می‌خواهند این کابینه جدید را که ساختار آن راستگراست، سرنگون کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار